De 24 uurs van Dalat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu De 24 uurs van Dalat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

De 24 uurs van Dalat

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

24 September 2013 | Vietnam, Ðà Lạt

Om 5:30 reden we Dalat in. 1,5 uur voor op schema maar onze buschauffeur had dan ook wel erg hard gereden. Op het station een easyrider tegen gekomen die ons graag naar ons hotel wilde brengen. Wisten nog niet of we een tour hier al wilden doen maar hij stond erop en bracht ons naar ons hotel Hoan Hy. Gelijk een goede test of hij goed Engels sprak en veilig reed mochten we een tour met hem willen doen. Dat deed hij en na het inchecken toch even wat opties doorgenomen met hem. Naar Hoi An kon qua tijd niet (6 dagen) maar hij had ook een dagtrip of 3 dagen naar Na Trang. We moesten even kijken nog hoe dat allemaal in het schema zou passen. Eerst even gedoucht en ons omgekleed en naar Groovy Gecko adventures gegaan voor een dagtrip. Dalat is een Franse kolonie geweest waar de Fransen heengingen om te ontsnappen uit de hitte van HCM. Het heeft dus een lekker koel klimaat maar omdat het nu nog geen zomer is in Vietnam voelde het echt koud! Wel super weer om een dagje op pad te gaan. We konden bij Groovy Gecko mountainbiken maar ook canyoning doen. Dit is abseilen door watervallen wat je alleen in Dalat kan doen. Het was alleen echt te koud hier dus besloten we om vandaag te gaan mountainbiken. Het was pas 8 uur dus hadden nog een uurtje om ons om te kleden. Om negen uur weer bij Groovy Gecko en onze fietsen en guides ontmoet. Moesten nog eea klaarmaken en rond 9:15 gingen we op pad. Toch even want anders dan onze fietsen thuis. Eerst een stukje asfalt en daarna de bergen in. Na de eerste pauze brak de ketting van 1 van onze guides, hij had net niet de tools bij zich om m te maken dus wij gingen door met die andere guide en hij zou ons weer inhalen. We moesten dus op het gemakje verder en hadden veel pauzes wat ook wel goed uitkwam voor onze guide want die was conditioneel niet zo sterk als wij. Het stoppen was verder niet zo erg want we konden daardoor mooie foto's maken van de prachtige omgeving!! Toen eindelijk onze guide weer bij ons was kreeg hij een lekke band! Jake geholpen met wisselen want ze waren niet echt kundig wat dat betreft. Na nog een stuk fietsen geluncht op een berg, onze guides hadden lekkere broodjes bij zich. Weer verder gefietst tot we op een gegeven moment een Toyota 4x4 pick up tegen kwamen die vast zat in de modder. Er stonden 2 mannen bij dus met 5 man (Jake ging ook helpen) gingen ze de auto duwen. Na bijna overreden te zijn (de chauffeur reed vol gas voor en achteruit zonder te zeggen wat hij deed) uiteindelijk de auto los gekregen. Eenmaal terug waren we totaal 5 uur onderweg geweest en dik 30km gefietst. Terug in het hotel lekker gedoucht en al het modder van ons af gespoeld. Hierna zijn we een stukje gaan wandelen en bij een pizza/coffee zaakje gaan zitten om nog eens goed te kijken wat we nog willen en kunnen doen in de tijd die we hebben. Teveel natuurlijk, dus een paar weken langer blijven was de beste optie ;-). Alles op een rijtje gezet en besloten om de volgende dag naar Da Nang te vliegen en naar Hoi An te gaan. Vlucht gaat om 8:10 dus wordt weer een druk dagje morgen maar komt goed uit want dan zijn we vroeg in Hoi An en kunnen we heel de dag nog op pad. 'S avonds voor €1,70 een motorbike gehuurd om nog ff rond te karren in Dalat. Gegeten bij Chocolat Café waar we een heerlijke curry en een hot pot met vis hebben gegeten. Nog een rondje gedaan met de motorbike en daarna naar ons hotel gegaan om onze spullen te pakken en ons hotel in Hoi An te zoeken en boeken. Vroeg naar bed gegaan want we moesten de volgende dag om 5 uur op!