Dalat-Danang-Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dalat-Danang-Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dalat-Danang-Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

25 September 2013 | Vietnam, Hoi An

Om 5 uur de wekker gezet, spijkerbroek, shirt met lange mauwen en een jas aan want her is echt bizar koud hier. Onze vlucht naar Danang vertrekt om 8.10 vanaf Dalat. Vanaf het centrum van vertrekt een Airport shuttle 2 uur voor vertrek, hier moeten we dus om 6:10 zijn. Het is nog te vroeg voor het ontbijt bij ons hotel en voor de rest is alles dicht. Er is wel al veel bedrijvigheid op straat, markten worden opgebouwd en lokals vertrekken naar hun werk. Aangekomen bij het 'busstation' wijst een jongen die daar zit ons weer terug de berg af, beneden worden we weer omhoog gestuurd. Gelukkige komt net de bus aanrijden en weten we waar we moeten zijn. Gelijk een kaartje gekocht, de meneer verteld dat we pas om 6:30 vertrekken. Helaas nergens ontbijt in de buurt. In de bus zaten we met 2 Amerikanen, Barry en Louisa waarmee we in gesprek zijn geraakt. Erg leuk stel, zij dik in de 60 en hij 71. Ze reizen ongeorganiseerd rond zoals wij dat ook doen. Op het vliegveld nog even emailadressen uitgewisseld want zij gingen ook naar Hoi An en dan konden we misschien nog wat samen doen. Vlucht was super lekker rustig en we zaten op rij 1! Zal je net zien dat we achterin moesten instappen. Wel nooduitgang dus prima beenruimte. Eenmaal op Danag met de deuren van het vliegtuig open voelde we weer de lekkere warmte! Taxi gepakt naar Hoi An en bij ons hotel gedropt. Onderweg stapte er nog een nichtje van de chauffeur in want die zou zogenaamd niet precies weten waar ons hotel is (Hoi An is echt 3 straten groot) maar wist ons ook te vertellen dat ze een kledingwinkel had. Zijn er wel even gaan kijken en konden de verleiding niet weerstaan om dan toch een paar dingen te laten maken. We hadden 2 fietsen gehuurd en zijn lekker door het prachtige Hoi An gaan fietsen. UNESCO World Heritage Site en dat is ook wel logisch als je de prachtige architectuur ziet en de sfeer van dit plaatsje beleefd. Een aantal bezienswaardigheden bekeken en 's avonds afgesproken met Barry en Louisa. Samen gegeten bij een tentje en daarna nog een toetje gehaald bij Cargo, toetje was duurder dan ons hoofdgerecht bij de andere toko maar wel er lekker! Barry en Louisa moesten de volgende dag om 4uur op voor een tour dus dropen af waarna wij nog even lekker hebben rondgelopen. Kris heeft veel foto's gemaakt van al de prachtige lampionnetjes die overal hangen. Samen nog een vers gebrouwen biertje, Bia Hoi, gehaald voor € 0,15! Na een leuke dag lekker naar ons hotel gegaan