Mai Chau - Reisverslag uit Mai Châu, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Mai Chau - Reisverslag uit Mai Châu, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Mai Chau

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

07 Oktober 2013 | Vietnam, Mai Châu

Uiteindelijk maar een scooter gehuurd bij ons Guesthouse en besloten om nog even te ontsnappen aan het getoeter van Hanoi. Eerst ff ontbijten bij een tentje waar we in de rij met locals moesten staan voor de Pho. Duurde even maar hadden dan wel de allerbeste Pho van Hanoi en dat was goed te proeven ook! Na het ontbijt met onze gammele 110cc Honda Dream II uit 1990 op pad gegaan richting Mai Chau. Maar eerst nog Hanoi uitkomen wat lastiger is dan je zou denken. We wilden nog langs het Ho Chi Minh Trail Museum maar deze was er lastig te vinden dus waren we er voorbij gereden en zijn we maar door gegaan. Een voor opzittende en scooter slopende 130 km verder waren we in Mai Chau. DIt scootertjes was niet zo comfortabel, zeker niet op de wegen waar wij op rijden, dus onze billen waren bond en blauw. Het scootertje begaf het bijna met ons er op door de steile bergen maar we hebben het gered. Mai Chau ligt in een prachtige vallei vol met mooie rijstvelden. Daar ff rondgereden en gelucht bij een marktje. We waren laat voor de lunch (14:00) dus we hadden niet veel keuze meer. Dan maar nog een portie Bun Cha ;-). Weer op de scooter gesprongen voor de reis terug. 130 helse kilometers en uiteindelijk in de spit teruggekomen in Hanoi. Dat is wel ff heel bizar rijden zeg, net zoals in Ho Chi Minh City rijden hier 4 miljoen scooters rond. We hebben ze allemaal gezien in het stukje dat wij moeten zijden! Iedereen rijdt ook kris kras door elkaar en toetert als ze inhalen, ingehaald worden, rechts inhalen, als iemand moet stoppen eigenlijk gewoon heel de tijd dus! Op een gegeven moment deed onze toeter het niet meer, was oververhit ofzo want later deed hij het weer. Maar dan rij je dus verdedigingsloos op de weg en dat maakt het helemaal bizar om dan rond te rijden. Eenmaal terug in ons Guesthouse lekker gedoucht want we zagen er echt niet uit! Jake was net een wasbeer van al het stof in zijn gezicht behalve waar zijn zonnebril zat. Gegeten bij 69 bar and restaurant hier stond de Bun Cha hoog aangeschreven dus ook hier nog maar een portie van besteld en aangezien het de laatste avond was toch ook maar weer de Bun Cha die ook hier hoog aangeschreven stond, waar geen woord van gelogen was! Na het eten nog even wat winkeltjes afgestruind om onze laatste Dong op te maken. Eenmaal terug in het hotel alvast uitgecheckt en betaald want de volgende dag moesten werden we al om 6:30 opgehaald om naar het vliegveld te gaan.