Floating Market - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Floating Market - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Floating Market

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

22 September 2013 | Vietnam, Can Tho

Goed geslapen maar wel vroeg op want de floating market begint vroeg en eindigt ook vroeg. Na het ontbijt naar de pier gelopen en met een grote groep (onze groep was samengevoegd met een andere) van 35man in een bootje gestapt. Na 40 min varen kwamen we aan bij de floating market. Super gaaf om te zien hoe mensen hier hun eten kopen. Tijdens het varen werden we ook geënterd door bootjes die koffie en/of fruit verkochten. Er waren wel 100en boten, wat de boten verkochten was aangegeven met een lange bamboestok met daaraan bij voorbeeld een ananas. Er stonden ook een paar boten te koop, dit wordt door de mensen hier aangeven door bladeren van een palmboom aan het dakje van de hut te hangen. Later zagen we dat dit ook wordt gedaan bij scooters maar dan zitten ze achter bij het zadel of bij de kentekenplaat. Na de market zijn we nog naar een noodle 'fabriek' en fruit garden gegaan. Hier moesten we schuilen bij een soort restaurantje vanwege een enorme regenbui. In onze groep zaten ook een hoop Chinezen die keihard aan de zuip gingen met banana wine(40%, zelf gestookt). Het was inmiddels10 uur 's ochtends... Na de regenbui weer richting boot met de dronken Chinezen en weer richting Can Tho waar we rond het middaguur aankwamen. Geluncht bij hetzelfde tentje waar we de dag ervoor 's avonds hadden gegeten. Kris steamed garlic Chicken en Jake grilled beef. Er stond een meisje voor de deur met een food cart. Ze maakte soort van wafels met kokos erin. Super lekker!!!! Gelijk een voorraadje gehaald voor de terugreis naar HCM. Ze deed goed zaken want iedereen kocht bij haar. Toen ze net aankwam had ze een grote kom met een berg kokos erin, toen wij met de bus wegreden was de kom leeg! Rond 18:00 waren we weer terug in HCM. We kwamen weer terug in onze Guesthouse, bleek dat we waren overgeplaatst naar hun 'nieuwe' hotel 2 deuren verderop. Spullen gepakt en daarheen gegaan. Kamer had geen raam maar wel een heerlijke douche (waterdruk en heet)!! Na het douchen nog even gaan shoppen en gegeten bij wrap en roll. Super leuk, je kreeg alle ingrediënten op tafel en kan dan zelf je rolls maken. Na het eten nog even rond gelopen en naar onze kamer gegaan. Spullen gepakt en klaargezet voor morgen.

• 23 September 2013 - 14:24

Inge:

Mooie verhalen ga daar vooral mee door, maar waar blijven nou de foto's