Dag 15 Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 15 Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 15 Luang Prabang

Door: jake en kris

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

15 September 2011 | Laos, Luang Prabang

Zo vanmorgen lekker uitgeslapen (6:30 wakker). Als eerst even gekeken hoe we naar Siem Reap en Bangkok gaan. De vlucht van hier naar Siem Reap hadden we al ingecalculeerd en qua tijd kunnen we ook niet anders. We kunnen van Siem Reap dan de taxi nemen naar de grens, de grens over lopen en dan de bus naar Bangkok nemen. Voor het ontbijt zijn we naar Joma gelopen een van de vele coffeebars hier in de stad. Een heerlijke cappucino(15k) gedronken en een breakfastburrito(26k) gegeten. De prijzen liggen hier wel een stuk hoger maar voor €8 ontbijt je niet in Nederland bij zo'n zaak. Was een leuk tentje koloniaal ingericht. Hier hebben we ff een tijdje gezeten en de reisverslagen geupload. Samen met nog een heerlijk bakkie cappucino een stuk mocha taart gedeeld, dit was een goede bodem om de de Vat (scheelt 1 letter maar is toch hetzelfde)tour van vandag te beginnen. Na het ontbijt eerst terug gegaan naar het reisbureautje om de tickets te boeken. We hebben besloten om toch vrijdag al naat Siem Reap te gaan ipv zaterdag (we moeten wel in de Speedy Gonzales modus blijven ;-)). We waren vergeten de creditcard mee te nemen dus Jake moest terug naar ons guest house kon wel een fiets lenen dus met 10min was hij weer terug. Onze eerste stop vandaag was het Royal Palace Museum maar die was dicht voor de lunch konden wel het terrein op dus alleen foto's van buiten gemaakt, misschien later nog terug. Hierna zijn we verder naar de punt van het schiereiland gelopen ondertussen nog een vat ingegaan. We kwamen langs het Ancient cafe waar we twee ice cappucinos hebben gedronken en een chicken panini hebben gedeeld. Panini duurde echt lang voordat hij er was. Was wel super lekker. Daarna naar Vat Xieng Thong gegaan, de mooiste tempel van LP met hele lage daken, een tree of life mozaik en een 12 meter hoge begrafeniswagen met een stupa erop. Het begon nu heel hard te regenen maar na 10 min werd het al minder en zijn we met onze pluutjes weer verder gegaan. We moesten nu helemaal naar de andere kant naar Vat Wisunalat, dit is weer een hele oude tempel die platgebrand is geweest door China en weer hersteld is. Hier staat ook een hele grote collectie van Boedha's. Vooral veel regenboedha's. We waren vlakbij ons guest house dus ff naar onze kamer gegaan om op te frissen. We wilde pas laat naar Vat Phu Si omdat deze hoog op een berg stond in het midden van LP en we de zonsondergang wilden zien. Een prachtig uitzicht over de rivieren, de bergen en de stad. We hebben nog een uurtje genoten van het uitzicht en een groep Jappanners die langs kwamen. Helaas was het te bewolkt voor de zonsondergang en zijn we weer naar beneden gegaan. Eenmaal beneden werden we belaagd door allemaal kindjes met kralenarmbandjes. We hadden er een paar gekocht maar de anderen bleven ons gewoon achtervolgen. Besloten om bij Lao Lao te gaan eten vlakbij ons guest house. Super gezellige tent ingericht als een tuin (lees: jungle). Kris had Laap locale dish met waterbuffel. Jake ging voor de Panang ook met waterbuffel (de kip was op). Niet zo lekker als die hij zelf gemaakt had in Chiang Mai :p. Na het eten zijn we naar een internetcafe gegaan om wat foto's uit te zoeken en te uploaden op onze waarbenjij (dus check ff de foto's). Rond een uurtje of 9 weer naar ons guest house gegaan. Geen zin om verder nog wat te doen, moe was alle indrukken en het vele lopen van vandaag. Nog ff gelezen en rond 10en gaan slapen.

• 15 September 2011 - 06:17

Mama Willy:

Leuk hoor om nu ook wat foto's te kunnen bekijken. Mooi allemaal.
    xxx mama

• 15 September 2011 - 10:34

Ikke :

Mooi mooi en mooie foto's

Ps nog 198 dagen voor ons grote avontuur. (ze gaan beginnen)

Xxx John Joy & star

• 15 September 2011 - 12:21

Wijnand:

Vette foto's hebben jullie geupload. Als je nog tijd hebt in LP, zou je eigenlijk de 'To Tat Kuang Si waterval' moeten bekijken en vergeet daar je zwemkleding niet, erg mooi daar! Ongeveer 25km buiten LP..