Dag 14 Pakbeng - Luang Prabang - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 14 Pakbeng - Luang Prabang - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 14 Pakbeng - Luang Prabang

Door: jake en kris

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

13 September 2011 | Laos, Muang Pakbèng

Best lekker geslapen maar weer zo vroeg wakker! Ontbeten bij ons guesthouse nadat we onze spullen hadden gepakt. Kris rice soup with vegtables (kreeg noodles) en Jake american breakfast (baguette, egg, jam, juice en coffee). De slowboat zou vandaag om 9 uur vertrekken en we waren er ook pas om 9 uur, bleek dat het ineens een andere boat was. Wel met autostoelen maar heel weinig beenruimte. Gelukkig nog stoelen kunnen regelen vooraan die zijwaarts staan dus wel beenruimte! Had een hele opgaaf geweest als we 8 uur lang zo krap hadden moeten zitten. Na een uurtje stopten we weer ergens en werd er een boot vol met locals inclusief kippen, kuikentjes in zakken en balen rijst overgeladen. De boot was nu wel erg vol maar wel gezellig. Er kwam tijdens de reis van alles 'op tafel' van komkommers zo groot als meloenen tot een hele geroosterde kip en alles werd gedeeld, ook met ons. Het hoofd van de kip werd gebruikt voor een drankspelletje deze werd in een bakje gedaan, geschud en waar de snavel naar wees die moest drinken (bier). Was echt super grappig een meisje was helemaal dronken en lag voor pampus over de rand van de boot en de anderen bleven maar doorgaan. Om ongeveer half 5 kwamen we al aan in Luang Prabang dus de rit was echt heel snel gegaan. Op de kade werden we weer onthaalt door de proppers. Eentje had een mooi aanbod waar we met z'n 6en zijn gaan kijken. 40.000kip voor een kamer, eigen badkamer met warme douche en Wifi! Guest house zit ook in de Old City waar het meeste te doen en zien is. Na het inchecken zijn we een stukje gaan lopen, we wilden naar een travelagent om te kijken voor vluchten naar Siem Reap. Helemaal verkeerd gelopen omdat we in een ander guest house zaten dan we dachten, het scheelde maar 2 letters maar over het algemeen is dat gewoon hetzelde hier. In dit geval dus niet! Stukje terug gelopen en ff gevraagt waar we nou heen moesten. Toen we er eenmaal achter waren waar ons guest house nou echt zat was het een eitje. Eerst een bananapancake gegeten en even terug gegaan naar onze kamer. Daarna naar de nightmarket gelopen, wat leuke dingetjes gekocht en een fruitshake gedronken. De travelagent zou al dicht zijn maar was toch nog open en gelijk ff gekeken wat het allemaal zou gaan kosten. $205pp naar Siem Reap en $275pp van Siem Reap naar Bangkok totaal meer dan onze vlucht van Dusseldorf naar Bangkok! Nog maar even kijken wat we doen. Hierna zijn we naar de nightfood market gegaan. Was ook heel leuk om te doen, soort van buffet een bord kost 10.000kip(€1) en mag je helemaal vol gooien met noodles, groente en andere lekkernijen. Vlees is extra en kost 10.000kip ps. Dus nog 3 stukken vlees genomen met z'n 2en: lekker worstje, spareribs en spek. Na het eten een rondje gelopen om Wat Phu Si richting ons Guest house. Naast ons guesthouse zat nog een massagetoko dus daar een Lao massage genomen net zoiets als een Thai massage (Same same but different). Na de massage kwamen we Anne weer tegen en hebben we nog even voor de deur van ons guesthouse wat gedronken. Daarna hebben we op onze kamer nog even gekeken naar de mogelijkheden om via Siem Reap naar Bangkok te gaan voor zo min mogelijk geld. Niet echt iets kunnen vinden besloten om morgenochtend verder te zoeken.

• 14 September 2011 - 09:26

Linda:

Jullie hebben al veel moois gezien. Op naar Siem Reap, ook echt super.
    xx

• 14 September 2011 - 09:53

Wijnand:

Mooie verhalen weer! Die slowboat moet inderdaad erg gaaf zijn, hebben wij toen helaas niet gedaan...

Vanaf Siem Peap ben ik met de bus naar Bangkok gereden, opzich wel goed te doen!

Genietse.

• 14 September 2011 - 09:54

Wijnand:

En vergeet geen Dr. Fish Massage te nuttigen in Cambodja ;)