Dag 9 28 juni Mae Sariang - Mae Hong Song 160km - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 9 28 juni Mae Sariang - Mae Hong Song 160km - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 9 28 juni Mae Sariang - Mae Hong Song 160km

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

28 Juni 2015 | Thailand, Mae Hong Son

Heerlijk ontbeten op het terras aan de rivier. Spullen gepakt, uitgecheckt en  de tassen op de motoren gebonden. Vandaag het 2e stuk van onze rit, 160km naar Mae Hong Song. Volgens Duncan van Tony's big bikes was dit het beste gedeelte.

Ons vandaag maar goed ingesmeerd want we waren gisteren ondanks dat we echt maar 3 zonnestralen hebben gehad flink verband, vooral onze melkbeentjes :-). Uiteraard ook echt alleen maar aan de buitenkant van onze benen dus hopen dat dat nog wegtrekt.

Vandaag was het ook echt prachtig weer en Duncan had niet gelogen! Kilometers lang heerlijke (haarspeld)bochten en veel prachtig zwart nieuw asfalt. In combinatie met het schitterende uitzicht echt een top route! Af en toe gestopt voor het uitzicht en natuurlijk om mooie foto's te maken.

Halverwege zijn we in Khun Yuam gestopt om een hapje te eten. Jonan Kristelle en Yvette een noodle curry soep, Jake Pad Thai. Niet echt super maar wel goed te doen, we zijn inmiddels al goed verwend hier. Er stond een thaibox wedstrijd op in de zaak en zo'n mannetje ging er echt helemaal in op compleet met allerlei geluiden. Misschien wel herkenbaar met hoe wij gisteren de TT van Assen hebben gekeken! ;-)

Na nog een prachtig stuk van de route zijn we aangekomen in Mae Hong Song. Naar Pyia's guesthouse gereden en daar een bungalow genomen. De bungalows stonden om een zwembad heen en de palmbomen met het lekkere zonnetje maakte het echt een paradijsje! Snel gedouched en in het zwembad gedoken. Wilde er natuurlijk een lekker biertje bij maar het bleek dat er geen drinken en eten bij ons guesthouse werd verkocht!! Jake ging ff een bierrun doen, komt tie aan bij de 7/11 zit de bierkoelkast op slot!!! Wordt pas vanaf 17:00 verkocht, was 16:30... Dus weer ff terug en het zwembad ingedoken. Om 17:00 ding dong daar was ie weer! Eenmaal aan het zwembad ook een nieuw 'biertje' open gemaakt, blijkt een of andere rijstwijn te zijn. Gelukkig had Jake ook Singha's meegenomen en heeft Kristelle de rijstwijn opgedronken.

Gegeten bij Salweens, ook echt super lekker, Jake en Jonan gingen weer voor een verse burger met kaas en bacon, Yvette en Kristelle de Salween veggie curry en we hadden nog green tea salades genomen die ook echt super lekker waren!!!

Nog even een rondje gelopen maar ook hier was het vanaf 21:00 helemaal dood! Ff wat te snacken gehaald bij de 7/11 en bij ons guesthouse gechilled.