Dag 10 29 juni Mae Hong Song - Pai 130km - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 10 29 juni Mae Hong Song - Pai 130km - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 10 29 juni Mae Hong Song - Pai 130km

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

29 Juni 2015 | Thailand, Mae Hong Son

Voor het ontbijt gingen we naar de Morning market, veel kraampjes maar niet echt iets waar we wilden eten. Maar een paar banana muffins gehaald en verder gegaan. Eerste stop vandaag was de chamber of commerce (KVK) hier kon je gek genoeg een certificaat halen van de Mae Hong Song Loop.

Na het 'behalen' van ons certificaat zijn we een stukje terug gereden, hier wilden we naar een long Neck village. Hiervoor moesten we vanaf een boot landing met een long tail boot over de rivier. Dit is een lage boot met achter een motor met een lange staaf waar een schroef aan zit. Echt super gaaf, laag bij het bruine water en dwars door de jungle. Na 20 min kwamen we aan bij de long Neck village. Hier even rond gewandeld en de vrouwen met lange nekken bewonderd, vanaf jongs af aan doen ze bronzen ringen om hun nek. Hierdoor wordt hun sleutelbeen naar beneden gedrukt, waardoor het lijkt alsof ze een lange nek hebben.

Op de terugweg met boot gingen we ineens naar de kant, springt onze boat driver het water in en trekt een fuik uit het water met een grote snoek. Hop, vis in de boot achter Yvette. Fuik opnieuw gezet en we konden weer verder. Even later nog een keer gestopt maar hier helaas geen vis.

Na de boottocht weer naar Mae Hong Song gereden, onze tassen op de motoren gebonden maar voordat we onze rit vevolgden eerst nog even geluncht bij een zaakje op de hoek van de main street. Jonan en Yvette, noodles met fried basil en crispy pork, Jake Chinese kool met crispy pork en Kristelle een beef salade. De fried basil viel erg tegen, zeker ook omdat er gewone pork bij zat ipv crispy! Grrrr!

Na de lunch zijn we onze weg vervolgt en ook nu was het weer een schitterende rit, bergpassen met fantastische bochten, valleien met rijstvelden en prachtige vergezichten.  Het was ook vandaag weer een schitterende dag met alleen een klein buitje precies toen we in een tentje een ice koffie aan het drinken waren.

We hadden weer een flash deal via agoda en geboekt bij Pura Villa net buiten Pai. Een klein resort met villaatjes in de vallei langs de rijstvelden. Het dametje dat het runt hier heette Noi en was echt een grappige tante.

Na het inchecken ff gedoucht en naar Pai gegaan. Eerst even wat eten bij Pailanna op aanraden van Noi. Dit restaurantje zat een stukje hoger op een berg en had een fantastisch uitzicht over de vallei. Met de zonsondergang op de achtergrond kregen we ook een concert van alle jungle beestjes die tijdens de schemering actief zijn. Het eten was ook heerlijk, Jake kip met cashew noten, Kristelle noodles met groente en kip, Jonan Pad Thai en Yvette rode curry. On the Side nog lekkere springrolls en crispy pork!

Na het eten naar Pai gegaan. Hier was het wel een stuk drukker en toeristischer dan de vorige plaatsen dus nu nog wel genoeg te doen. We gingen eerst even voor een massage. Daar voor de deur gaat er toch een Chinees meisje met haar scooter onderuit, echt voor onze neus. Voordat we konden afstappen stonden er al 10 man omheen om te helpen dus ze was in goede handen. De motoren geparkeerd en voor de massage gegaan, de meiden eerst en pas na een half uur waren er een paar dametjes vrij voor de mannen.

Na de massage nog even rond gelopen door Pai, over de night market waar we nog een worstje en een Coconut sticky Rice met mango hebben gehaald. Erg leuk stadje maar wat een wazige mensen hier. Pai is op een of andere manier een soort hippie enclave geworden. Wel een leuk sfeertje en leuk om naar al die mensen te kijken.