Dag 8 27 juni Chaing Mai - Mae Sariang 190km - Reisverslag uit Ban Mae Sariang Noi, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 8 27 juni Chaing Mai - Mae Sariang 190km - Reisverslag uit Ban Mae Sariang Noi, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 8 27 juni Chaing Mai - Mae Sariang 190km

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

27 Juni 2015 | Thailand, Ban Mae Sariang Noi

Vandaag was het dan zover, de eerste dag van ons Mae Hong Song Loop motor avontuur. Wekker gezet om 07:45, want we zouden om 08:00 ontbijten. Om 08:15 trapt Kristelle Jake, Muay Thai style uit het bed met de mededeling "heb je de wekker niet gezet!?!?" Uit bed gesprongen, aangekleed en snel gaan ontbijten. Bleek dat Jake al sliep toen Kristelle vroeg of hij de wekker wilde zetten, natuurlijk helemaal kapot van de training van gisteren, maar toch nog antwoord gaf. In Jake's hoofd dat Kristelle het moest doen, Kristelle dacht dat Jake het zou doen. Nou ja toch een keertje later klaar dan Jonan en Yvette maar deze epische verslaap sessie zal nog vaak ter sprake komen :-p

Jake en Kristelle gingen met ontplofte kuiten en blauwe voeten van de training naar beneden voor het ontbijt. Het ontbijt was echt heerlijk, kregen uitsmijters Thaise stijl en een gewone voor Yvette. Daarna hebben we onze laatste spullen gepakt en zijn naar Tony's gegaan. Was nog even puzzelen, 4 grote tassen, 4 rugzakken en 4 personen op 2 scooters. Tassen achterop en tussen de benen en gaan met die banaan. Bij Tony's stonden onze fietsen al klaar, een Kawasaki Z250, een Honda CB300F en een Kawasaki ER6n, we lieten 2 grote tassen en 2 rugzakken achter en zijn na het opbinden van onze tassen gaan rijden. Het was bewolkt maar lekker weer met af en toe een zonnetje. Helaas was dit van korte duur en na een kilometer of 30 kwamen we in een enorme hoosbui. Met de regenjassen verder gereden en na een uurtje reden we weer in droge condities.

Rond lunchtijd gestop bij een tentje om wat te eten. Spraken geen woord Engels en geen menukaart dus erg leuk om daar wat te eten te bestellen. Er was nog een klant in de zaak die net zijn eten kreeg wat er erg lekker uitzag, gelijk naar gewezen en 4 besteld. Was ook echt gewoon super lekker, iets met rijst, waterspinaze en pork. Kregen er ook nog een soepje bij! Uiteindelijk was het ook gewoon 40bath(€1) pp!

We waren lekker opgedroogd en ook de spullen die we buiten hadden opgehangen dus helemaal klaar voor de volgende stint. Lekker gereden en op een gegeven moment kwamen er ook veel bochten. Echt zo tof om hier te rijden, mooie vergezichten op de pasjes en de route zelf was ook echt super!

Helaas toch de laatste 15km regen gehad, niet zo erg als in het begin maar toch jammer. Hier is het ook een stuk kouder dus we hadden onze jasjes nog aan, dat scheelde weer een hoop.

We hadden nog niks geboekt dus in Mae Sariang gekeken bij de Riverside guest house dat aanbevolen was door Tony's. Erg leuke accommodatie aan de rivier, onze kamers hadden dan ook een mooi uitzicht op de rivier, de jungle en bergen in de verte. We zaten ook vlakbij de grens met Myamar. Gelijk gevraagt of ze een zender hadden die de motogp (vandaag TT Assen!) uitzond en die hadden ze wel. Toch even verder gekeken in het stadje maar na 5 toko's die niks hadden kwamen we uiteindelijk weer terug bij ons eigen guesthouse. Tafeltje bij de tv genomen en volop lekkere hapjes besteld, uiteindelijk de halve toko verbouwd (met toestemming) zodat we op een bank en zitjes voor de tv zaten en de hapjes werden geserveerd. Zie foto's er zijn er genoeg genomen, ook door de mensen van het guesthouse aan de overkant :-)

De race was echt super spannend en het mooie was dat ook de mensen van ons guesthouse er in op gingen. Echt een spannend einde met veel geschreeuw van onze zijde! Na de race alles weer op z'n plek gezet en na een laatste biertje lekker naar bed gegaan. Kristelle heeft de wekker gezet :p