Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

03 Oktober 2013 | Vietnam, Hạ Long

Heerlijk geslapen en om 7 uur opgestaan. Op ons gemakje gedoucht en naar beneden gegaan voor het ontbijt. Hier vertelde onze gastvrouw vol enthousiasme dat ze vanochtend vroeg ook een paar Nederlanders heeft opgehaald die dezelfde achternaam hadden als Jake, dus Jake oh van der Stel? No, Mr. Van!!! Haha. Stipt op tijd opgehaald door onze guide Binh. In het busje en gelukkig geen heel erge plekken voor de rit van 4 uur. Halverwege gestopt bij een Tourist trap maar wel even een koffie gehaald en de benen gestekt. Op de boot kennis gemaakt met Peter en Linda uit Denemarken en Jessica en Leon uit Frankrijk. Later ook nog een groep Amerikaans meiden die in China als leraressen (voor rijke Chinezen) werken. Was echt super gezellig. Eerst door Halong Bay gevaren waar we de prachtige kalksteen eilanden konden bewonderen. Halong Bay bestaat uit 3000 van deze kalksteen eilanden. De legende is dat een draak in het water landde en daarmee deze eilanden heeft gecreëerd. Halong betekend dan ook descending dragon. We lunchten op de boot en na een stuk varen stopte we als eerste bij Surprise Cave een zelfde soort grot als in Phang Nha alleen kleiner en nu niet alleen maar met honderden andere mensen! Toch ook een prachtige Cave met hele mooie kalksteen vormen. Onze guide liet ons allerlei rotsen zien die dan iets moest voorstellen, zoals een schildpad, cobra, monkey, Buddha etc. We liepen een nieuwe grot in en Binh vroeg ons wat iets moest voorstellen dus Kris zegt a penis want daar leek het op. Dus iedereen lachen maar Binh snapte het niet en ging met zijn verhaaltje verder. It's a linge, a linge! Hij spellen maar hij bedoelde een finger (duim). Daarna zij hij dat sommige mensen het ook een special gun noemen wat het gegiechel natuurlijk alleen maar meer voedde. Na de Cave gingen we naar een ander eilandje waar je kon zwemmen en 'hiken' naar de top waar je een mooi uitzicht had. Vanaf hier de zonsondergang gefotografeerd maar we moesten nog kajakken. Dat werd dus 15min kajakken totdat het zo donker was dat je echt niks meer kon zien. Op zich wel grappig om zo te kajakken maar hoorde later dat je normaal ook nog in caves kan wat natuurlijk ook echt gaaf had geweest. Weer op de boot ging deze voor anker en hebben we lekker gegeten. Hierna was het tijd voor inktvis vissen of karaoke. Maar wij hebben met Jessica en Leon naar hun foto's gekeken van de wereldreis die zij aan het maken zijn. Schitterende foto's gezien en nu nog meer landen aan onze lijst toegevoegd ;-). Verder nog lekker gechilled met z'n allen en rond een uur of 12 naar bed gegaan.