Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

02 Oktober 2013 | Vietnam, Hanoi

Na een uurtje heerlijk te hebben geslapen op een strafbankje (Kris) en op de grond (Jake), kwam het Guesthouse een beetje tot leven. Zo mooi dat we in het begin nog moesten 'wennen' aan de accomodaties en nu prima slaapt op de grond of een keihard bankje. Of lag het eraan dat we super moe waren? Om half 8 bleek dat er toch nog geen kamer beschikbaar zou zijn tot 18:00 uur en dat die een gedeelde badkamer had. We konden wel beneden in hun douche douchen. Ze stelde zelf voor om anders even ergens anders in de straat gekeken. Daar hadden ze wel een mooie kamer direct beschikbaar. Dus onze spullen gepakt, ingecheckt en heerlijk gedoucht. Ff rond gelopen en een broodje en een sticky Rice gehaald als ontbijt. Daarna naar Hoam Kiem Lake om het op te eten. Nog ff op de WiFi bij Highland coffee om op zoek te gaan naar een goede trip naar Halong Bay. Pff bleek toch wel erg lastig. Normaal heb je een paar tour zaakjes met verschillende namen, hier kopieert iedereen elkaar en weet je dus echt bijna niet welke nou echt is en welke niet! Zijn in een straal van 2 km wel 15 Sinh Cafés tegengekomen, allemaal de real one ;-). Uiteindelijk maar bij ons Guesthouse geboekt, nadat we de aangeboden boot hebben gecheckt op internet. We gaan nu dan met de Fantasea een trip doen van 3 dagen, 2 nachten (1 nacht op de boot en 1 op Cat Ba Island). Hierna ff een lekkere massage genomen en een dutje gedaan (multi tasken!). Weer een ice koffietje gehaald en een walking tour gedaan door Old Quarter. In Hanoi zijn de straatnamen gerelateerd aan de winkeltjes of ambachten in die straat. Zo heb je een straat met zijde winkeltjes, doe het zelf, houtbewerkers, metaalbewerkers, speelgoed, offer/altaar benodigdheden en ga zo maar door. Rond 18:00 wat gegeten bij Highway 4, Claypot met gecarameliseerde cocos en pork, knoflook ribs, springrols met beef en rijst. Super lekker allemaal en ook een beetje raar om na al die dagen met Chao in de lokale tentjes te hebben gezeten in een gewoon restaurant met normale stoelen te eten. Hierna langs een paar motorverhuur toko's gelopen om alvast te kijken voor een tour als we terug zijn uit Halong Bay maar die waren al dicht. Nog ff naar Bia Hoi Junction voor een vers gebrouwen biertje (Bia Hoi) waar Hanoi zo beroemd om is. Begonnen ons toch wel aardig gaar te voelen naar een slopende dag en korte nacht gisteren en maar naar ons Guesthouse gelopen. Spullen gepakt en klaar gezet voor de trip naar Halong Bay morgen. Nog ff gechilled en rond half 10 gaan slapen.