Easy Rider trip Khe Sanh - Phong Nha 230km - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Easy Rider trip Khe Sanh - Phong Nha 230km - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Easy Rider trip Khe Sanh - Phong Nha 230km

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

29 September 2013 | Vietnam, Phong Nha

Om half 8 afgesproken om te ontbijten. We gingen naar de plaatselijke bakker om daar wat broodjes te halen. Daarna naar de koffie tent ernaast om het op te eten met een bakkie koffie erbij. Dit was het lekkerste broodje ever! Ze waren nog warm uit de oven en werden belegd met komkommer en 2 soorten varkensvlees! Kris man alleen broodjes met boter omdat ze het nog niet aandurfde met haar buik, al ging het al wel stukken beter. We kregen ook een lekkere kan thee. Toen deze werd gebracht werden de kopjes van de tafel naast ons gepakt, leeg gegooid en bij ons neergezet! Wat nou afwassen? Chao deed er wat hete thee in en spoelde de kopjes nog een keer om. Na het ontbijt de motoren opgeladen en weer verder gegaan. Eerste stop was Khe Sanh fire base. Niet veel meer van over maar wel een aantal sandbunkers (hootches) en er stonden nog een paar tanks, heli's en een vrachtvliegtuig. We liepen daar ook echt met z'n 2en rond. Verder helemaal niemand en het was verder ook doodstil wat een bizarre sfeer schepte. Verder op de weg ook vandaag weer zo veel moois gezien! Het bleef maar komen en het verveeld ook niet, moeilijk te omschrijven maar de foto's en filmpjes zeggen wel genoeg! 'S ochtends reden we de bergen in waar nog veel mist hing. Op een gegeven moment zagen we echt bijna niks. Tot we weer naar beneden reden de mist uit. We zijn de afgelopen dagen ook bijna geen auto's tegengekomen. Soms duurde het kilometers voor we sowieso iemand tegenkwamen. Gelucht bij een lokaal tentje waar we de hondjes versie van Streak hebben gezien!! We hadden m bijna meegenomen! Na de lunch hebben we de Ho Chi Minh trail verder gevolgd tot we Phong Nha national park inreden. Bij de laatste stop hadden we nog 12km te gaan, dan denk nou dat was het dan wel zo'n beetje qua uitzicht, maar nee ook het laatste stukje van de Ho Chi Minh trail was schitterend zeker nu we tussen de lime stone bergen reden! Na het oprfrissen in het hotel gingen we met Chao eten. Stukje gelopen door dit doodse stadje (het is nu laagseizoen) en bij weer bij een tentje gaan zitten waar de locals ook altijd komen. We wilden eigenlijk hot pot gaan eten maar dat kom niet dus gingen we 'BBQen' buiten werd het vlees en vis bereid en we kregen weer heerlijke rijst, morning glory en gebakken ei opgediend. Het vlees (spek) en de vis waren ook weer heerlijk bereid en Jake en Chao hebben nog een 2e bordje spek besteld. Tenminste, Chao bestelde en Jake at (het meeste, Chao mocht ook nog een paar stukjes ;-)). Helaas konden we hier geen MotoGP kijken, Voetbal is hier erg geliefd en nu is er ook een of andere Ho Chi Minh (had ook niet anders kunnen heten) cup dus kijken was uitgesloten. Hier was verder ook geen sports bar dus helaas!We hoorden vandaag wel dat toen wij net Hoi An verlieten 2 dagen geleden er daar een tyfoon aan land was gekomen, er komt er morgenavond nog eentje aan waar we nu zitten. Als het goed is zitten we dan al in de trein naar Hanoi. Maar naar onze kamer gegaan, foto's gekeken, gechilled en gaan slapen.