De onverstaanbare Pagoda, Ben Tre, 4 en Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu De onverstaanbare Pagoda, Ben Tre, 4 en Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

De onverstaanbare Pagoda, Ben Tre, 4 en Can Tho

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

21 September 2013 | Vietnam, Can Tho

Vroeg op voor onze trip, moesten om 8:15 bij ons reisbureau zijn waar we werden opgepikt. Eerst een broodje met ei als ontbijt op bij ons hotel daarna spullen gepakt, onze grote tassen konden we achterlaten bij ons Guesthouse. Eenmaal opgepikt en in de bus met nog 15 man op weg naar onze eerste stop Cu Chi tunnels volgens onze guide. Wat!? Nee Mekong delta Jonguh! Hij bleef maar volhouden en wilde de bus niet stoppen. Er spraken maar een paar mensen Engels die zich er ook mee gingen bemoeien. Uiteindelijk was het een slechte grap die hij net iets te lang volhield, wel goede poker-face. Hebben hem heel de dag terug geziekt natuurlijk, op alles wat hij vroeg kwam een Cu Chi variant 's avonds vond hij het niet meer leuk (weg poker-face haha). Eerste stop vanaf HCM was een toeristen stop plek, met te dure winkeltjes maar wel lekkere ice grappuccino. Hierna stopten we bij een Pagoda (tempel) waarvan onze guide de naam 100x heeft gezegd maar we weten nu nog niet wat de naam van deze Pagoda is. Wel een mooie tempel met buiten 3 grote Buddha beelden en veel mooie bloemen en planten. Hierna door en op de boot naar Ben Tre en de 4 Islands (Unicorn, Coconut, Dragon en Phoenix). Op de eerste twee eilanden gezien hoe coconut candy en honey wordt gemaakt. Op het volgende eiland geluncht en geslapen in een hangmat onder de bomen. Als laatste een stukje gevaren op een kleiner roeibootje door de zigzag kanalen waarna we lekker fruit konden eten onder het genot van kattegej... O nee traditionele zang van een paar leuke dames. Wel erg leuk allemaal maar dan ook wel weer erg toeristisch (de crocodile farm en fietsen over het eiland hebben we overgeslagen in ruil voor het dutje in de hangmat). Na ons boottripje weer terug bij de bus die ons 2 uur later afzette in Can Tho. Even wat gegeten bij een tentje met locals waar de slangen en cat fish achter ons in aquaria lagen klaar voor bereiding. Er stond zelfs rat, bird, turtle en frog op het menu! Wij hebben veilige opties genomen, fried rice met kip en good morning. Nog een rondje door het stadje en langs het water gelopen met een ander stel uit Malaysia van onze groep. Daarna naar ons hotel voor een nieuwe poging op een goede nachtrust ;-).

• 23 September 2013 - 07:49

Yvette:

Wel gek om dit allemaal te lezen (een soort van deja-vu) ;-)
    Nog geen overheerlijke elephant ear fish tegengekomen?

• 23 September 2013 - 13:58

Jake En Kris:

@Yvette en Jonan
    We hadde de elephantearfish wel besteld maar Zoals vaker helaas werde we verkeerd begrepen. Aan onze tafel zat iemand die geen varkensvlees at en als incl lunch kregen we rijst met pork. Hij bestelde vis ipv pork, toen wij zeiden dat we de elaphanteardifish wilde kregen we 'gewoon vis' ipv de pork (ipv de elephantearfish) helaas!