Dag 18 Erindi (0km) - Reisverslag uit Kalkfeld, Namibië van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 18 Erindi (0km) - Reisverslag uit Kalkfeld, Namibië van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 18 Erindi (0km)

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

04 Oktober 2017 | Namibië, Kalkfeld

Vandaag lekker relaxt 2 game drives geboekt dus we hoefden niet de tenten in te klappen en zelf te rijden. We stonden om 06:00 (lekker relaxt haha!) op want de eerste game drive was om 06:30.

En wat voor drive! Na de eerste springbok en kudus en oryx zagen we een cheeta in een boom. Hij zat echt aan de weg en nog miste we hem bijna! Bizar hoe goed zo’n beest gecamoufleerd is. We stonden nog geen 2 meter van m vandaan en hij zat gewoon even hoog als ons. We waren foto's aan het maken en toen ging hij van chillmodus naar full focus…in een keer sprong hij van de boom en op volle snelheid achter een springbok aan…We zagen de kill niet maar hoorde de kill wel en even later tussen de bosjes zagen we de cheeta weglopen met de springbok in zijn bek. We konden m helaas niet meer zien en in plaats van dat we doorreden reed onze guide een stukje terug en ging hij gewoon de bush in met de safari truck! Zwaar offroad door een rivierbedding heen echt gestoord, nooit gedacht dat je met een kleine vrachtwagen dat kan doen! We konden uiteindelijk echt niet meer verder dus de cheeta verder niet meer kunnen zien. Terwijl we nog in de bush stonden liep er een black rhino met kleintje achter ons langs! Onze guide gaf de kill door aan de andere guides zodat ze ook konden kijken maar ook voor de onderzoekers die met kleinere autos misschien wel dichterbij konden komen voor onderzoek. De Rino met baby gaf hij door als anderhalve rhino.

We reden verder en zagen nog veel van de dieren die we eerder hadden gezien. Ook de struisvogel, die onze guide Kalahari KFC noemde. We zagen ook nog een Damara Dikdik die we nog niet hadden gezien. Daarna kwamen we aan bij 3 leeuwen! Het zijn echt schitterende dieren om te zien. De mannetjes leeuwen hadden grote manen en waren ook echt groot!! Twee waren aan het paren, was heel grappig om te zien. Ze paren een aantal dagen achter elkaar, het mannetje is in een paar tellen klaar maar hij gaat wel weer na 10 minuten! Maar her vrouwtje ging wel op haar rug liggen na elke keer….

Na de drive hebben we op het gemakje ontbeten. We zaten nog even lekker van de zon te genieten toen vlakbij een olifant voorbij kwam zetten (het kamp is met een hek afgezet en wij zaten aan de rand). Hij liep richting de waterhole die vlakbij ons zat. Snel de camera gepakt en naar de waterhole gegaan. Daar zagen we ook krokodillen en veel vogels. We stonden al een half uur naar de olifant te kijken toen er ineens een enorme waterverplaatsing was aan de andere kant van de waterhole, zaten er gewoon ook nog drie nijlpaarden in het water!!

We waren van plan om lekker bij het zwembed te chillen maar het was zo tof bij de waterhole dat we lekker daar heel de middag zijn gebleven. Biertjes, wijntjes en snacks erbij en lekker genieten van alle olifanten, pumba’s en andere dieren die af en aan naar de waterhole kwamen. Onze nieuwe Duitse vrienden kwamen er op een gegeven moment ook bij, was echt leuk!

Het werd alleen wel een stuk kouder ondertussen en het waaide best hard. Voor de game drive dan ook maar warm aangekleed en bij aanvang ging het ook even regenen. Weer veel mooie dieren gezien, ook een adelaar die mooi in de boom zat en wegvloog (we zijn echt vogelaars haha)! Ook weer langs de leeuwen nu waren het er inmiddels vijf! Nog een mannetje en vrouwtje erbij die waren niet aan het paren. De andere twee zijn in de tussen tijd wel nog twee keer van bik gegaan ;-)Ondanks dat we ze in de ochtend ook hadden gezien was het weer gaaf om ze te zien! Onderweg terug een prachtige zonsondergang en ook een regenboog. Als kersje op de taart zagen we nog een brown hyena, een heel zeldzame soort hyena!

Na de drive snel hout in de braai gegooid om op te warmen. Het werd ook steeds kouder! Samen met David en Sylvia de gezamenlijke voorraden zo veel mogelijk opgemaakt want zij vliegen ook vrijdag terug. Na de braai lekker gaan slapen.

• 06 Oktober 2017 - 07:33

Iris :

wat een toffe verhalen weer, maar
    wat zal Blijdorp saai zijn na dit avontuur!
    goede vlucht terug!
    kussies
    iris en michiel

• 06 Oktober 2017 - 08:17

Jo Flippo:

Ik heb wel van die verhalen genoten ,en een goede reis terug ✈️