Dag 11 30 juni Pai - Chiang Mai 160km - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 11 30 juni Pai - Chiang Mai 160km - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 11 30 juni Pai - Chiang Mai 160km

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

30 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag alweer het laatste stukje van deze gave rit. Heerlijk ontbeten bij ons resort, vers fruit met yoghurt en nootjes voor Jake en Kris en gebakken eitje met toast voor Jonan en Yvette. Noi kwam het eten brengen met een rugbrace om en binnen 2 min was Kristelle al op de vloer van het terras haar aan het behandelen. Oefeningen meegegeven en gezegd dat ze de brace niet meer mag dragen want daar wordt het alleen maar erger van. We mochten eigenlijk niet meer weg.

Na het eten toch de spullen gepakt en de vlucht van Sukothai naar Phuket geboekt. Ging echt super lastig op de iPads en via de telefoon boeken was gewoon duurder! Gelukkig mochten we de computer van Noi gebruiken in haar huis en ze bleek een Nederlandse man te hebben. Nog even gepraat waarna we toch echt zijn vertrokken.

Ook het laatste deel van de rit was super gaaf. Je kon al goed merken dat we al een paar dagen op de motor zaten want we gingen echt super lekker door de bochten.

Gelucht bij een tentje op de berg langs de route. Allemaal fried Rice met kip, was niet echt super helaas.

Na de lunch werd op een gegeven moment het asfalt een stuk slechter. Grote kuilen in de bochten en gescheurd asfalt. De ER6n had heel de rit al een slappe ketting en nu gaf dat ons dan ook veel problemen, de ketting liep er vaak af. Uiteindelijk gestopt bij een scooter repair toko waar we de ketting konden laten spannen (normaal zitten deze tools in de buddyseat van de motor maar bij ons helaas niet). Uiteraard werden wij geholpen door de eindbaas mechanic in zijn Honda Repsol (raceteam van Honda) die op zijn dooie akkertje alle tools haalde uit allerlei hoeken en gaten. Uiteindelijk toch ook weer een leuke ervaring en na 15min en 100bath (€2,5) zaten we weer op de weg.

Rond 16:00 waren we weer in Chaing Mai. Gelijk naar het busstation gereden en bustickets gehaald voor de bus naar Sukothai morgen. Hierna naar ons hotel, Riverside House. Daar even onze tassen gedropt en naar Tony's gereden om de motoren in te leveren. We hadden voor 3 dagen betaald en hoefden zelfs niet te betalen voor de extra dag! Uiteraard nog even een foto genomen voor de zaak met onze certificaten om deze super trip af te sluiten. 650km, 1864 bochten door een prachtig landschap met bergen, jungle, valleien en hele leuke ervaringen onderweg.

Bij John's place even een biertje gedronken, want die hadden we wel verdient! Met de songthaew terug naar ons hotel. Zoals de naam al zegt zaten we aan de rivier en tegenover het hotel zat ook een smalle brug met metalen constructie (zoals een oude spoorbrug) met verlichting die van kleur veranderde. We konden via deze brug makkelijk richting Old Town en de night market.

We wilden vanavond naar de lady boy cabaret, die op de ANUSar night market zit. Ff gezocht zodat we wisten waar deze zat en over de leuke night market gelopen en een paar dingetjes gekocht. Bij een 'toeristisch' zaakje wat gegeten. Jonan en Jake panang curry en Yvette en Kristelle een beef salade. We hadden ook nog een papaya salade extra genomen om te delen. Ondanks dat het een toeristische zaak was, was het eten echt super lekker! Na het eten nog even een ijsje gehaald waarna we naar de show zijn gegaan.

Het was echt super gaaf en natuurlijk allemaal over de top. Jonan viel goed in de smaak en zat binnen de kortste keren onder de lippenstift. Fooitjes voor het drinken moesten natuurlijk in de decolleté worden gestopt...

Na de show nog even over de night market gelopen en een laatste biertje gedaan bij een leuk zaakje aan de rivier, hier zaten toevallig ook de lady boys nog een drankje te doen. Nu off duty dus Jonan en Jake konden veilig naar de WC ;-)

Na een lange maar nu ook weer een supergave dag naar ons hotel gelopen.