Dag 4 23 juni Bangkok naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 4 23 juni Bangkok naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 4 23 juni Bangkok naar Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

23 Juni 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Rond een uur of 8 opgestaan en een ontbijtje gehaald. Daarna laatste spullen ingepakt en uitgechecked, we werden om 09:30 opgehaald door een mini bus naar Kanchanaburi. De rit was erg kort want we werden voor de travel agency afgezet om in een andere minibus te worden 'overgeladen' normaal geen goed teken en dat was nu ook het geval. Busje was helemaal afgeladen, Jonan en Yvette helemaal klem achterin met nog 2 anderen, Jonan en Kris hebben nog geruild zodat het nog enigszins te doen was. Gelukkig stapten er halverwege een paar Thai uit. Maar het mocht niet lang duren want een ander busje kreeg een lekke band en bij het benzinestation maakte de driver er een klapband van door m veel te hard op te pompen. Er werd al druk gewezen Naar ons busje en toen onze deur openging begonnen we al te protesteren maar er kwamen maar twee mensen bij.

Yvette was zo slim geweest om op onze voucher te laten schrijven dat we bij ons hotel zouden worden gedropt. Mooie is dan ook dat iedereen er bij ons hotel werd uitgezet! Een stel moest nog 1,5km lopen en de andere moesten om de hoek ergens naar een hotel waarvan ze de naam niet precies wisten of konden lezen op hun voucher.

Na het inchecken even een rondje gelopen en geluncht, Jake en Yvette fried Rice, Jonan  Tom Kai soup en Kris Chicken met basil. Weer erg lekker! Na de lunch naar het station gelopen om alvast kaartjes van Ayutthaya naar Chiang Mai te halen. Helaas geen 1e klas meer beschikbaar maar wel 2e klas alleen niet samen in een cabine.

Op de terugweg bij Good Times een tour geboekt naar Hell Fire Pass en de bridge over de River Kwai en een minibus naar Ayutthaya.

Weer in het hotel zijn we lekker het zwembad ingedoken. Hier ons een paar uurtjes vermaakt en gechilled. Daarna in het straatje van ons hotel een massage gepakt en daarna wat gegeten, allemaal verschillende Thaise hapjes genomen en ook patat, dat hoort gewoon na zo'n zwembad sessie. Ze hadden zelfs mayo! Hierna wilden we naar de night market die tot 24:00 open zou zijn maar toen we er om 22:00 kwamen waren ze al flink aan het afbouwen dus maar terug gegaan naar ons hotel.

• 24 Juni 2015 - 13:57

Flippo :

Wat een belevenissen ,heel leuk om dat allemaal te lezen ,Ik zie het niet zitten op mijn 87 jarige leeftijd .Ik leef helemaal met jullie mee hoor .Liefs van Oma

• 24 Juni 2015 - 14:41

Jannie En Rob. :

Hahahaha
    Dit komt ons heel bekend voor. Maar 1e klas trein is ook niet alles.. Daar kan je in dood vriezen!
    Groetje en nog veel plezier, wij genieten mee