Dag 3 22 juni Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 3 22 juni Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 3 22 juni Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

22 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

Om 07:45 ging de wekker, die van Jonan zelfs 07:20 (automatisch voor naar zijn werk) dat is 02:45 NL tijd vooral Jake had er moeite mee dus lag zelfs nog in bed toen J&Y op de deur klopte. Snel aangekleed en een ontbijtje gehaald.

Daarna richting café Velo Dome waar je volgens de tripadvisor fietsen kon lenen en ze goede tips hadden voor fietsen in BKK. Dit bleek toch wel erg lastig. Erg lag wel een boekje met een route maar verder was het niet zo'n fiets fanaten café als dat we hadden verwacht. Ze gaven ons in eerste instantie de WiFi code zodat we zelf konden zoeken naar een bike rental. Uiteindelijk vroegen we nog naar een rental in de buurt toen waarna we 4 fietsen mochten lenen! 3 van die vouw units en een soort van Tour ding. Allemaal veel te klein voor Jonan en Jake natuurlijk, dus zag er weer goed uit.

We wilden de route over de rivier doen dus eerst een brug over, dat was ook wel een avontuur tussen alle auto's want het was wel bizar druk natuurlijk. Lekker rechtdoor gefietst, gefietst, gefietst totdat we erachter kwamen dat Jake weer lekker aan het falen was met navigeren!! Helemaal de verkeerde kant op gegaan, dus weer terug en daarna de goede route opgepakt. Langs het kanaal, een paar Whats en kruip door sluip door allerlei kleine steegjes. Erg leuk! Eenmaal terug bij Velodome weer wat te drinken gehaald en lekker afgekoeld in de airco, toch wel warm met 33 graden+ fietsen. Op het gemakje hotels gecheckt voor in Kanchanaburi en daarna richting hotel gelopen om ergens een reistoko te vinden voor een minibus naar Kanchanaburi. Bij ons hotel gevonden voor 250Bath gelijk maar geboekt en verder gelopen voor een late lunch waar we het hotel waar we eerder naar hadden gekeken hebben geboekt. Heerlijke Pathai en papaya salade gegeten.

Na de lunch even opgefrist in ons hotel waarna we met de Express boat richting MBK (mega groot shopping centre) zijn gegaan. Daar in de airco langs de 100en elektronica, horloge en kleding shops gelopen nu nog niks gekocht anders moeten we daar nog 3 weken mee rondlopen. Uiteraard wel al een paar dingen op de shoppinglist gezet:-)

Na de MBK richting de Patpong night market met de skytrain. Dat was wel een bizarre market, veel kraampjes met horloge, kleding en andere nep spullen maar nog veel meer Gogo bars en ping pong shows. Ff over de market gelopen en gegeten bij een sfeervolle tent (iets met Bier Garden dus was meteen al goed voor de mannen). Een paar verschillende Thaise dishses besteld en gegeten, erg lekker! Na het eten nog een rondje over de market en dan toch even een gogo bar ingegaan(zonder pingpong show). Wel bizar hoor al die meisjes die daar stonden te dansen, sommige waren volgens ons toch echt nog niet de 18 gepasseerd...

Na de gogo taxi gepakt richting Khao San rd, daar nog een banana pancake gehaald en een rondje gelopen, was nog even een poepie drukker als gisteren (zondag is hier heilig), ging aardig los maar als verstandige oudjes gingen we toch maar naar het hotel. Daar nog ff gechilled en gaan slapen, morgen weer vroeg op!

• 23 Juni 2015 - 13:12

Flippo:

Hallo kinders jullie zijn wel druk in de weer ,zoals ik dat lees .Maar wel leuk., Geniet er maar lekker van hoor, Een dikke kus van mij