Dag 8 Trekking in Chiang Dao - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 8 Trekking in Chiang Dao - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 8 Trekking in Chiang Dao - Chiang Mai

Door: jake en kris

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

07 September 2011 | Thailand, Chiang Dao

We werden gewekt door de hanen van het dorp, allen gebroken door de keiharde bedden. Als ontbijt kregen we toast met scrambled eggs, tomaat en ui. Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt voor de trekking, onze kleren van gisteren waren nog zeiknat. Gelukkig hadden wij droge kleren bij ons alleen waren onze schoenen nog wel nat. Neu en de maffe gids waren bezig met het voorbereiden van de lunch die ingepakt werd in bananenbladeren. Half 10 begonnen aan de trekking, wij zouden ook gaan bamboeraften maar omdat we zo'n leuke groep hadden, hadden we gevraagt of we het raften niet gewoon konden skippen en dat kon. Vandaag bleef het droog en na 3 uur kwamen we aan bij een mooie waterval waar we geluncht hebben. Hierna zijn we weer verder gegaan en na 1,5 uur splitste onze groep op, Eugene en Jose bleven namelijk nog een dag en gingen weer verder de bergen in. Een stuk terug waren we een mooie zwerfhond tegen gekomen die al een hele tijd met ons meeliep. Hij bleef echt bij ons, zelfs als we door dorpjes kwamen waar andere honden hem aanvielen. Op een gegeven moment gingen we m ook maar een beetje beschermen. Hij is helemaal met ons meegelopen tot het elefant camp waar hij normaal werd begroet door een andere hond. Misschien kwam hij daar ooit wel vandaan en anders hebben we m naar een nieuw thuis gebracht. Onderweg vroegen we meerdere malen aan Neu hoe lang we nog moesten hab hour zei hij dan, hij snapte duidelijk het concept van tijd ook niet.
Onze amerkiaanse Metgezel (NY) was er ook wel een. Super grappig en gezellig maar ze kon niet ophouden met praten. Ze was al sinds mei aan het reizen en had nog 8maanden te gaan, heerlijk! Na totaal 6 uur door de jungle te hebben getrekt zijn we eindelijk aangekomen bij het elefant camp. Toen we gingen zitten merkten we pas dat wel helemaal kapot waren. We moesten nog een stukje door de rijstvelden naar de auto. Neu werd voor een bruggetje aangevallen door een koe was echt grappig, daarna viel hij ook nog eens in het water voor de tweede keer! Hij was echt een dufus maar hij deed echt zijn best en de wandelstokken die hij voor ons had gemaakt aan het begin hebben ons echt de berg op geholpen. Na een hobbelige rit zijn we terug gekomen in Chiang Mai. Laurens en Caroline waren inmiddels ook in Chiang Mai en wilden wat eten samen. We zijn naar Riverside gegaan daar een lekkere pizza gegeten en een ijsje na. Er waren een hoop dingen die we alle 4 nog wilden doen en hadden besloten om dat dan morgen samen te doen. Na een slopende dag en gezellige avond lagen we rond 12en op bed.

• 09 September 2011 - 12:14

Mama Willy:

Gek hoor dat jullie zo vermoeid waren...
    Misschien (?!) komt dat wel doordat jullie zoveel achter elkaar doen, zien, meemaken.
    Maar ach, jullie zouden het niet rustiger aan kunnen; dat is niet de aard van het beestje/de beestjes.
    Dus, geniet maar lekker verder.
    xxx mama

• 09 September 2011 - 15:36

Linda Dane:

Leuk verslag weer van jullie belevenissen.
    Weer fijn om te horen dat Neu geen benul heeft van tijd, heerlijk!

En ook zo een mooi verhaal van die hond!

De eerste week zit erop, geniet verder!