Dag 7 Trekking in Chiang Dao - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 7 Trekking in Chiang Dao - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 7 Trekking in Chiang Dao

Door: jake en kris

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

06 September 2011 | Thailand, Chiang Dao

We zijn om half 8 opgestaan en in ons guesthouse ontbeten.
Om 09:15 opgehaald in de auto zaten Eugene en Jose (DE) en Lena (US) kwam er later bij. Eerst geregistreerd bij politie station waarna we naar de local market gingen om eten te kopen voor de trip, heel de auto vol met rijst.
Nog een half uur gereden voordat we aankwamen in een dorpje waar we Pad tai hebben gegeten.
Wij gingen olifanten rijden zij bleven nog. Zij hadden de alleen lopen trekking genomen waar wij ook tussen twijfelde maar met de olifantenrit zouden we dieper de jungle ingaan. (deze was ook dezelfde prijs). Het redende al heel de tijd keihard. De olifantenrit was 20min en niet dieper in de jungle. Na de rit vroegen ze of wij samen wilden gaan met een grotere groep van 10 personen. Dit wilde we niet en zijn begonnen aan onze trekking met Neu die weinig engels sprak en een echte dufus was. Hij viel na 2min al in een sloot. Tijdens de trekking vertelde hij ook dat hij pas een week dit deed! Desondanks was hij een echte berggeit, hij bleef maar gaan! We moesten hem echt roepen als we even pauze wilden. Heel de tijd geregend en na ongeveer 1,5 uur kwamen we de rest van onze groep weer tegen. Ze stonden daar al 10min omdat hun gids opzoek was naar een zeldzame worm die in bamboe zit. Deze wilde hij dan in zijn wishky doen. Toen wij aankwamen had hij inmiddels al het halve bamboebos gekapt met zijn enorme kapmes. We zijn samen verder gegaan en kwamen na een uur bij een batcave aan waar we in zijn gegaan.
Na de batcave nog een stuk hoger gegaan en genoten van een prachtig uitzicht over de vallei wat al het ploeteren naar boven meer dan waard was. Voordat we bij de hillttribe waren waar we zouden overnachten moesten we nog anderhalf uur lopen. Eenmaal daar aangekomen viel het eigenlijk best tegen, het was gewoon een normaal dorp alleen dan in de bergen ze hadden gewoon tv, scooters, normale huizen. Wij hadden wat meer primitief verwacht. Interactie met de mensen was ook echt nul. Maar ja ze hadden koud beer en dat was echt lekker na 4 uur door de stromende regen te hebben gewandeld over modderige paden, rivieren, omgevallen bomen en rotsen. We waren begonnen op een hoogte van 500m, gestopt op 830m en het uitzichtpunt was op 860m. Hierbij hebben we ons meerdere malen afgevraagt waar we in hemelsnaam aan waren begonnen. Maar de prachtige natuur en de uitzichten waren het allemaal waard. Na een heerlijke koude douche kregen we ons avondeten, glasnoodle soup met groente, rice en een groentemix. De maffe gids kwam er ook even bij zitten en liet even zien dat hij met elke hap ongeveer 6 pepertjes (die hele kleine hete) at. Jake ook eentje geprobeerd, liep helemaal rood aan en de tranen rolde over zijn wangen. Kristelle dan ook maar en die had natuurlijk weer nergens last van. Na nog wat gezellig te hebben nagetafeld met onze reisgenoten zijn we rond 11en gaan slapen op onze keiharde dunne matrassen (wel onder een klamboe).

• 09 September 2011 - 10:37

Wijnand:

Dit verhaal lijkt best veel op de vorige 3, schrijf eens wat nieuws! ;)

Balen van de regen, zonder die regen is zo'n trekking zoveel mooier..
    Maar jullie avonturen klinken gewleldig. Lekker het ´primitieve´ Aziatische leven opzoeken, ipv de luxe strandhotels.

Enjoy!

• 09 September 2011 - 13:37

Yvette:

Douche, matrassen..., wat een luxe!
    Wij hadden de rivier en een bamboematje!