Dag 4 Khoa Yai National Park - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 4 Khoa Yai National Park - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 4 Khoa Yai National Park

Door: jake en kris

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

03 September 2011 | Thailand, Ayutthaya

Nou het massage verhaal was iets te vroeg geschreven want het liep toch iets anders. Na Kris wilde het massage vrouwtje weg, prima maar dan betalen we ook maar de helft. Dat werd niet zo gewaardeerd, ze kon zelf geen engels en degene die ze ging halen bij de lobby half. We hadden specifiek gevraagt om 2x een thaise massage. Alleen volgens hun was het 2x voor het nachttarief, later was het meer voor een olie massage. Klopte dus geen reet van en uiteindelijk kreeg Jake een telefoon met iemand aan de lijn die wel engels sprak. Die heeft op zijn tactische manier heel duidelijk gemaakt hoe de vork in de steel zat (of is het het stokje in een kom)? Na 20 min konden we eindelijk gaan slapen. Toch nog lekker geslapen op ons harde bed (achteraf niet meer gekeken of er wel een matras op lag). Na het douchen en het ontbijt alvast onze tas gepakt en in de lobby gedropt. We konden namelijk na de tour gelijk met de trein naar Ayuthaya. We werden weer opgehaald door onze chauffeur in zijn sõrng tãa ou (pick up truck met twee banken achterin de laadbak). De gids was een ander vandaag. Na een uur kwamen we aan in het park waar we bij het eerste viewpoint waar we onze anti bloedzuiger sokken aan moesten doen. Uiteraard zag dit er natuurlijk belachlijk uit, vooral op Jake's enorme kuiten. Daar schitterende Hornbills gezien van 1,5m lang en een spanwijte van ongeveer 1m. Daarna nog ff rondgereden en bij het visitor center geweest waar ook een klein museum was met wat opgezette dieren en feitjes over het park. Nog voordat we hier weggingen had Jake al een bloedzuiger te pakken op zijn arm. Nadat deze chirurgisch (keihard pieken) was verwijdert gingen we beginnen aan onze trekking door de jungle. In 2,5 uur veel mooie dingen gezien zoals gibbons (eentje met een kleintje), big squarrels, heel veel olifanten...poep, cattepillars en banana spiders (zo groot als je hand). Verder hebben we gember gegeten (zelfs Jake maar ook zo vers en minder scherp vond hij het niet lekker), kaneel en tijgerbalsem geroken van de wortel en een soort van wilde lychee vrucht gezien waarvan de eekhorns de haren eten en de macaques dan openpellen en de vrucht eten. Onze gids gaf onze ook nog een gele kleine vrucht die heel dorstlessend was. We moesten m eerst in onze handen rollen om m zacht te maken zodat we m konden openpellen en opeten. Hij was erg zuur en had een grote pit. Onze gids vertelde dat hij vroeger 3 dagen verdwaald was geraakt in dit 2100m2 grote park en deze vrucht zijn dorst leste. Tijdens de trekking ook nog een groene waterslang gezien die een hagedis aan het opeten was. Heel cool om te zien hoe de slang nog aan het strijden was voor zijn maal terwijl de hagedis levend werd opgeten. Survival of the fittest. Natuurlijk ook veel bomen gezien bamboe, rotan en heel veel hele grote bomen! Na de trekking geluched (red curry chicken) en 2 watervallen bezocht waarvan eentje van The Beach en de andere was 80meter. Die van the Beach werd ook door veel Thai bezocht dus we staan weer op veel foto's sommige stiekem en sommige met de hele familie. De andere waterval was 80 meter en veel spectaculairder alleen deze was niet in de film geweest dus hier was bijna niemand. Na de watervallen zijn we weer richting Pak Chong gegaan. Hier werden we meteen gedropt op het treinstation waar ook onze grote rugzakken heen waren. De trein was maar 13min te laat. Het was een nachttrein dus een stukje duurder (333b voor 2e klas) om half 10 kwamen we al aan in Ayuthaya terwijl wij dachten dat het 6uur was (verkeerd gelezen door mr. Guide, oeps). Wel relaxed maar de ferry was al om 8uur dicht. Het regende hier wel maar het was ook een stuk warmer. Gelukkig zit er naast de ferry ook een guesthouse, Baan Are Gong waar we voor 280b konden overnachten uiteraard met wifi om de thuisblijvers op de hoogte te houden van onze avonturen. Weltruste!

• 03 September 2011 - 17:50

Mama Willy:

Als het zo makkelijk is om contact met jullie te hebben, dan moet ik ook maar eens iets schrijven.
    Jullie belevenissen (in ijltempo een heleboel zien en meemaken) zijn heerlijk om te lezen.
    Met Google maps probeer ik jullie te volgen. Dit is jammer genoeg niet zo duidelijk als met jullie reizen door de VS.

• 04 September 2011 - 10:03

Wijnand:

Hallo reizigers,

Leuk om te lezen hoe jullie gelijk van start zijn gegaan. Niet even uitrusten in Bangkok,maar gelijk knallen en de bossen in. Geweldig!
    Door jullie verhalen krijg ik wel weer zin om terug naar Azië te gaan...
    Geniet er lekker van.

Gr. Wijnand