Dag 3 Khao Yai National Park - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 3 Khao Yai National Park - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 3 Khao Yai National Park

Door: jake en kris

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

02 September 2011 | Thailand, Pak Chong

Lekker geslapen alleen veel te kort... Gedouched op de wcdouche! Ontbeten bij American Breakfast waar we ook een (ja ja je raad het al) American breakfast hebben gegeten. Bij 7eleven wat te drinken gehaald voor onderweg. Spullen gepakt, uitgeckeckt en naar de bus terminal gegaan. We wilden een taxi pakken maar eenmaal op straat hadden we het briljante idee dat je ook met de bus naar het busstation kan gaan! Even op het kompas het noorden gezocht om alvast in de goede richting te lopen. Daar een bushalte gevonden. Aan een lief klein Thais vrouwtje (1/2 de lengte van jake en zo groot als zijn bovenbeen) gevraagt welke bus we moesten hebben. Nummer 3. Voor €0,90 in 40min naar het noordelijke busstation Mo Chit(no shit). In de tickethal wel 40 counters allemaal in het Thais! Maar op een of andere manier wist iedereen dat we naar Pak Chong moesten en werden we naar de goede counter geleid. Tickets waren 278bath(€6) voor 2 personen 1e klas met airco. Kwamen precies optijd want na 15 min ging de bus al! Na 2,5 uur kwamen we aan in Pak Chong we wisten niet precies waar we heen moesten dus werden bij het eerste beste zaakje aangesproken. Hello mister! Were you going? To wildlife safari. No need you can book from here I call my boss. Daar ff wat gegeten (fried rice with chicken) en zij hadden al iemand geregeld voor de tour die we wilden doen. Ze hadden zelfs het briefpapier van wildlife safari maar hier maken ze alles na dus geloof niks meer! Anyway de prijs was hetzelfde als bij wildlife 4000bath (€100), alles was inclusief dus hebben het maar gedaan. Vanaf hier zijn we door het tour vrouwtje naar ons guesthouse gebracht. Volop grote kamer met een douche en een aparte wc. Na en half uur werden we opgehaald voor het eerste deel van de tour. Eerst olifant rijden. Zij had er niet zo zin in heel de weg brommen en af en toe los met die toeter! Maar het was wel heel leuk een stukje door de jungle en de rivier! Het laatste stuk mocht Jake voorop zitten en onze guide liep voor ons uit om foto's te maken. Hierna naar een spring gegaan waar even lekker gezwommen hebben. Het was geen hotspring dus Kris vond het weer te koud maar ze is er wel ingebleven! Als laatste gingen we voor zonsondergang naar de voet van een berg waar er miljoenen vleermuizen elke dag naar buiten vliegen om 's nachts te jagen. Was een prachtig gezicht om die constante stroom van vleermuizen te zien bij een schitterende lucht. Ook een aantal roofvogels gezien die kunstig de vleermuizen uit de lucht pikten! Terug in de guesthouse ff onder de douche gesprongen en daarna naar de night market gegaan. Wel grappig maar niet zoveel te beleven. Het stadje was verder ook helemaal dood! Vlakbij de guesthouse gegeten bij een karaoke restaurant. Een of andere mix pork iets, een not so spicy salade (die heeel erg spicy was) en fried chicken gegeten. Terug in de guesthouse gevraagt of we nog een massage konden krijgen dat kon, hij ging even bellen en voor €12,5 stond er een half uur later iemand hier op de stoep om ons allebei een uur lang te masseren. Rond een uur of 11 was ze weg en zijn wij lekker gaan slapen.

• 02 September 2011 - 15:32

Linda:

Zo eerste massage al gehad! Heerlijk eindelijk ff niet werken ;-)

x

• 02 September 2011 - 15:52

Jonan:

Jullie vermaken je wel!
    Heerlijk die verhalen, wordt hier met veel plezier en aandacht gelezen!

• 02 September 2011 - 19:22

Linda Dane:

Hoop dat jullie mooie fotos hebben van de olifant en de roofvogels met de vleermuizen. raar idee, woensdag nog hier en nu vrijdag hebben jullie al zoveel gedaan! leuk om te lezen allemaal!

• 02 September 2011 - 20:54

Don:

Photo! Photo! Photo! Please take more picture for me mr. Jake?

• 03 September 2011 - 14:33

Ineke ( Mam ):

ben jaloers op die massage!!! leuk jullie avonturen (bijna) live mee te maken.xx