Dag 12 1 juli Chiang mai - Sukothai  - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 12 1 juli Chiang mai - Sukothai  - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 12 1 juli Chiang mai - Sukothai

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

01 Juli 2015 | Thailand, Sukhothai

Na het ontbijt onze spullen gepakt en met een songthaew naar het busstation gegaan. De bus was nog leeg toen we aankwamen dus konden lekker de beste plekken uitkiezen. Uiteindelijk was de bus ook niet vol dus hadden ruimte zat. We hadden de bus van 10:15 en kwamen om 15:45 aan in Sukothai. Rond het middaguur even gestopt om wat te lunchen. Ook nu weer zo'n tentje waar je nooit vrijwillig heen zou gaan zo gaar zag het eruit. Maar wat was het eten toch weer lekker! We hadden een rode curry genomen met wat verse groente (35 bath, € 0,90).

In Sukothai werden we in Old Town gedropt, het was echt super warm hier! Met een vrij harde wind alsof er een föhn aanstond. Bij een koffietent wat gedronken en gezocht naar een guesthouse, het werd Pinpao. Met een tuktuk daarheen gegaan. Dit is weer een ander modelletje met een bakkie aan de voorkant. Wij met z'n vieren erin met de tassen en dat ding hing helemaal voorover. Met samen geknepen brillen gingen we dan. Ging verder gelukkig allemaal goed.

Na het inchecken wilde we ff lekker het zwembad in. Deze bleek het niet te doen, het water was ook helemaal groen! Vrouwtje zei dat het zwembad over twee uurtjes klaar zou zijn dus zijn we even de was gaan wegbrengen en een scooter gaan regelen.

Even wat gegeten bij een tentje Kristelle en Yvette een pompoen curry, Jonan en Jake fried pork met fries.

Jake voelde zich niet zo lekker dus ging even teug naar het guesthouse en de rest ging op zoek naar een tankstation om de scooters vol te gooien.

Na het tanken terug bij het guesthouse vanaf daar nog even wat gaan drinken bij een tentje naast ons guesthouse. Er zaten een hoop Thai dus das altijd goed. We hadden net ons drinken gehad toen we ineens wat glas hoorde 'vallen' en een gast die keihard begon te schreeuwen tegen zijn vriendin. Dit escaleerde snel en ze moest rennen om geen klappen te krijgen. Ze stond aan de andere kant van een lange tafel dus hij kon niet meer bij haar komen. Daarna suste het weer een beetje en bleef het bij geschreeuw maar na een paar minuten begon hij met glas te gooien tegen de muur achter haar. Er greep een grote Thai in die hem eerst beetpakte, een paar klappen gaf en vervolgens keelde tot hij rustig werd. Er zat ook een security guard te eten, die de politie opriep. En even later kwam er een of andere politiechef aan. Overhemd helemaal open, zonnebril in zijn T-shirt. Liet ze allebei aan tafel zitten en ging er op zijn gemakje naast zitten. Er werden een hoop verhalen uitgewisseld en wij hadden natuurlijk nog steeds geen idee waar het over ging. Komen er ineens een paar Franse gasten aan die ook daar wat kwamen eten. Een van die gasten kwam naar ons toe om te vragen wat er was gebeurd. Dus wij verteld, verteld hij ons vervolgens dat zij hun die middag hadden gezien bij de tattoo shop aan de overkant en dat die gast geen tattoo mocht van zijn vriendin en ze er al heel de dag over aan het ruzien waren. Ging dus echt helemaal nergens over!!! Wij hadden de gekste dingen bedacht waarom je zo kwaad zou kunnen worden. Toen we weggingen stond het vrouwtje van de tattoo shop er ook, vroeg meteen of wij ook een tattoo wilde.

Na het meemaken van de Thaise soap zijn we lekker naar bed gegaan.

• 07 Juli 2015 - 13:59

Iris:

Sawadeekaaaaa,
    hahha binna een thais kick box gevecht dus!!!!!
    ZIJN inmiddels uit het toffe colombia al weer hard aan het werk, maar even alle avonturdn lezen!!! klinkt allemaal super gezellig en lekker.
    ookmwij hebben dit keer ecbt strand gezien hahaha
    geniet er nog van, en ons verhaal komt okk nog op de site.
    snel bij kletsen dus onder een bing tang.
    kussies
    michiel en iris