Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

06 Oktober 2013 | Vietnam, Hanoi

Geen wekker gezet maar waren alsnog om 7 uur wakker, nou ja uitslapen doen we thuis wel. Ons klaar gemaakt en richting Ho Chi Minh Mausoleum gelopen. Helaas was Uncle Ho (zo noemen ze Ho Chi Minh) voor onderhoud naar Rusland dus konden we niet naar binnen om zijn lichaam te zien. Wel bizar groot gebouw en dat terwijl zijn wens een kleine crematie was. Er staan ook allemaal guards omheen in gala uniform ala Buckingham Palace. Er was ook een lijn getekend op de grond waar je niet overheen mocht. Zodra er ook maar iemand met zijn tenen eroverheen ging, ging de lijn bewaker helemaal los op zijn fluitje! Daarna nog langs zijn huis, garage en het presidentiële paleis gelopen. Door de botanische tuin naar het Ho Chi Minh museum gelopen. Het hele complex was vooral op de locale bevolking gericht die hier dan ook in grote getallen aanwezig zijn. Na het Mausoleum complex ergens bij een lokaal tentje een Pho (noodle soup met vlees) gegeten als ontbijt zoals de Vietnamezen dat ook dagelijks doen. Doorgelopen maar het museum of fine arts waar we mooie kunstwerken hebben bekeken, nu weten we waar de lokale 'kunstenaars' winkeltjes hun inspiratie vandaan halen. Ff een koffietje gedronken waarna we verder zijn gegaan naar het museum of literature. Mooi complex waar de eerste universiteit van Vietnam ook is gesticht. Het warmuseum stond als volgende op het programma maar die was helaas al dicht. Met de Xe Om (motorbike taxi) weer bij ons hotel gedropt. Ff omgekleed, we waren netjes gekleed voor het Ho Chi Minh Mausoleum anders kom je daar niet in, en weer op pad gegaan. Richting het museum of Vietnamese women gelopen maar onderweg eerst geluncht. Hier Bun Cha gegeten een traditioneel gerecht met rijstnoedels, speciale saus en varkensvlees. Super lekker ook weer! Het museum of Vietnamese Women was ook erg indrukwekkend. Je kon zien wat leefgewoontes zijn van de verschillende stammen, maar ook het aandeel van Vietnamese vrouwen in de oorlog. Na het museum via Hoan Kiem Lake weer richting Old Quarter gelopen. Daar nog ff rond geslenterd op zoek naar een leuke dagtrip maar helaas niks beschikbaar of niet leuk. Weer ff naar het hotel gegaan. Voor het avondeten eerst een appetizer Bia Hoi (vers gebrouwen biertje) met spare ribs gegeten. Daar nog actie en sensatie met een super dronken stel Vietnamezen. Helemaal stennes schoppen en vervolgens nog zonder helmen op de scooter stappen en wegrijden. Daarna naar New Day waar ze ook weer de gecarameliseerde cocos pork hadden en een avocado salade. Echt weer super lekker!! Daarna nog ff naar de Bia Hoi Junction voor nog een biertje, een klein plastic stoeltje gevonden naast de tapmeister dus hadden een stabiele stroom van Bia Hoi naast ons.