Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

09 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Heerlijk geslapen tot een uur of 8. Op ons gemakje aangekleed en op pad gegaan. Wilden eerst naar Wat Pho waar de liggende Buddha uh ligt. We werden er bij ons hotel op geattendeerd dat we niet proper waren gekleed voor de wat maar hadden geen zin om ons nog om te kleden. Dus maar richting MBK, die was alleen nog dicht. Er was daar zo'n vrouwtje die zogenaamd van de Tourist police was en die wist nog wel een winkel die open was. Voor 20 bath in een tuktuk daarheen, was natuurlijk een veel te duur winkeltje met dikke commissie fee voor dat vrouwtje. Winkeltje was 5 min van ons hotel dus wel lekker goedkoop terug gebracht. Ons omgekleed en met de metro en boot naar Wat Pho gegaan. Super veel mensen daar in korte broeken/rokjes en slippers! Liepen wij daar ons respectvol kapot te zweten, maar toen we de tempel ingingen moesten die mensen een knal groene badjas aan en dat maakte een hoop goed. Na Wat Pho richting Kho San Rd gegaan voor een heerlijke lunch bij een straattentje op Rambrutri en daarna een massage bij de toko waar we vaker zijn geweest. Hierna een heerlijke banana pancake en weer met de boot en metro terug naar ons hotel. Hier werden we opgewacht door de kleermaker van Jake. Pakken waren erg mooi en meteen goed dus hoefden niet nog een keer aangepast te worden. We wilden nog voor wat horloges kijken en onze kleermaker wist ook nog wel een zaakje bij Silom Village. Wij daarheen met de metro bleek het nog best ver dus nog een motor taxi gepakt. Goede zet want het was super druk op de weg. Bij de kleermaker voor de deur afgezet en naar een andere kleermaker gelopen. Daar de winkel in, naar achteren en een trap op waar allemaal nep spullen lagen. Volgens hun is het in Thailand ook illegaal om namaakspullen te verkopen en moesten hun het zo doen omdat winkels als de MBK de politie omkopen. Zal wel allemaal, maar konden een mooie deal sluiten dus wel wat gekocht. Was wel tof om mee te maken, echt in zo'n achterkamertje met de deur op slot en een mannetje voor de deur van de winkel die alles in de gaten hield. Het was inmiddels al 8 uur en moesten nog eten. Dus daar bij de markt bij een tentje op straat gegeten. Ons laatste avondmaal, Kris Thom Yum soup en Jake Chicken Cashew nuts met rijst. Toch nog ff naar de MBK gegaan maar toen wij daar aankwamen waren de meeste zaakjes al dicht. Op het verhoogde platform over de weg nog een paar gave nacht foto's gemaakt waarna we richting ons hotel zijn gegaan. Het meeste van onze spullen gepakt en klaar gemaakt voor de terugreis naar Nederland. Laatste nachtje van weer een heerlijke vakantie in zuid-oost Azië.