Easy Rider trip Hoi An - Dong Giang - Reisverslag uit Dồng Giang, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Easy Rider trip Hoi An - Dong Giang - Reisverslag uit Dồng Giang, Vietnam van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Easy Rider trip Hoi An - Dong Giang

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

27 September 2013 | Vietnam, Dồng Giang

Goed geslapen en Jake voelde zich ook al stukken beter. Lekker ontbeten in ons hotel. Allebei een broodje met ei en bacon en een mango fruit shake. Ging er goed in en bleef er ook in ;-). Ons klaar gemaakt voor onze easy Rider die ons om 8:30 kwam ophalen. Hij was netjes op tijd en ging met Jake de andere motor ophalen. De 2e motor stond ook echt bij een ander hotel en had hij uitgeleend maar hij kreeg die mensen niet te pakken (lagen waarschijnlijk nog te slapen). Dus met de reserve sleutel gewoon die motor gepakt en terug gereden naar ons hotel. Alles opgeladen en op pad gegaan. Na de eerste stop bij een Pottery village bleek dat hij eigenlijk met een iemand anders zou gaan die al 2 dagen met hem op pad waren en een dag extra hadden geboekt (vandaar die motor bij het hotel). Hij had hun nu bij een andere Rider ondergebracht. Dat wilden zij blijkbaar echt niet dus werden wij gewisseld van Rider en motoren. Dus eerst weer terug naar Hoi An (we waren nog niet zo ver), naar het huis van onze nieuwe Rider, Mr Chau, waar we een mega sterke bak koffie kregen en een kopje thee. Hij was veel toffer dan onze andere Rider dus wij vonden het verder prima en hebben er geen probleem van gemaakt. Na een klein kwartiertje was alles gereed en gingen we weer op pad. Onze motoren waren 125cc Honda 'big bikes' beetje chopper type. We stopten bij een vrouwtje dat rijstpapier maakte, daar zelf ook een rijstpapiertje gemaakt en zelf opgegeten. Onze volgende stop was My Son Village waar de ruïnes staan van de Cham een oude bevolking uit de tijd van de Kmer die ook Ankor Wat hebben gebouwd. Hierna zijn we verder gaan rijden en moesten we eerst over een rivier met een pontje. Je rijd dan niet over een geasfalteerde weg en een mooie oprij plaat het pontje op maar door het zand over een paar houten planken op een houten bootje. Geluncht bij een lokaal tentje waar we werden bespioneerd door een paar verlegen schooljongetjes van een jaar of 10. Ze kwamen steeds dichterbij maar als we keken renden ze weer weg. Af en toe kwam er een Hello, how are you voorbij. Wij: fine how are you? Zij: fine thank you and you? Zo bleef het maar doorgaan tot onze Mr Chau zij dat ze met ons op de foto moesten en toen kwamen ze wel binnen maar bleven erg schuchter. Na de lunch werden we getrakteerd op prachtige wegen en uitzichten. We reden op kleine weggetjes door rijstvelden en mooie wegen door de bergen. Onderweg nog gestopt bij een pineapple farm en een minority village. Leuk hoe iedereen ook naar je zwaait als je langs rijd. Ons eindpunt was Dong Giang een dorpje midden in de bergen. We hadden onderweg wel een goede tropische regenbui over ons heen gekregen maar dat mocht de pret niet drukken en met 25gr. voelt het ook anders. Maar we waren dus goed nat en gingen in ons Guesthouse nog maar even een warme douche nemen en een droog pak aantrekken. Helaas waren onze nieuwe North Face tassen niet zo waterdicht als geadverteerd (of gewoon niet bestand tegen deze hoeveelheid regen) dus waren onze kleren een beetje nat geworden. Heel de kamer hangt nu dan ook vol met kleren. Na het omkleden even een rondje gelopen door de 3 straten van het dorpje. De kinderen vonden ons hier ook erg interessant en op een gegeven moment liepen we met 5 meisjes hand in hand over straat. Gelijk even hun Engels geoefend en ook het Engelse schoolboek kwam tevoorschijn. Na onze wandeling heerlijk gegeten in ons Guesthouse, we zaten in een soort van open keuken dus het eten werd voor onze neus klaar gemaakt! Na zo'n toffe dag en wat beraad besloten om niet naar Hue te gaan maar om met Mr Chau door te rijden naar Dong Hoi en 2 dagen langer te gaan rijden.