Bangkok naar Ho Chi Minh (Saigon) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Bangkok naar Ho Chi Minh (Saigon) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Bangkok naar Ho Chi Minh (Saigon)

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

19 September 2013 | Thailand, Bangkok

Om 8 uur de wekker gezet, zodat we tijd hadden om op ons gemakje te ontbijten en een duik te nemen. Het ontbijt bestond uit een zeer uitgebreid buffet met een internationaal karakter. Lekkere wafels, nasi, omelet en andere pastries gegeten. Na het douchen onze tas ingepakt en gewacht op de kleermaker van Jake voor zijn pakken. Na het uitzoeken en meten zijn we nog door de winkeltowers onder ons hotel gegaan, hier shoppen duidelijk meer locals dan bij de MBK. Zoals gewoonlijk een wirwar van 100en winkeltjes op meerdere verdiepingen. Eenmaal weer buiten gekeken voor wat eten langs het watertje waar we gisteren aangekomen zijn en een klein stukje over Bo Bea Market gelopen. Uiteindelijk bij een local tentje aan het water wat gegeten. Kristelle noodles met kip en Jake Pad Thai met Kip voor totaal €2. Hierna uitgecheckt en naar Don Muang Aiport met de taxi. Taxi chauffeur was echt gestoord! Hij noemde zichzelf Mr. Bean. Heel de tijd slechte grappen maken die nauwelijks verstaanbaar waren en dan ook een horrormasker opzetten en doen alsof hij Jake (die voorin zat) ging overvallen. Hij was ook lekker aan het geilen op de wat gezettere dames. Vroeg vervolgens aan Jake hoeveel vriendinnen hij heeft. "Only one" was daarop natuurlijk het antwoord. Jake vraagt vervolgens hoeveel Mr. Bean heeft en hij zegt "no girlfriend I like boys" met bijbehorende streling van Jake's knie. Vervolgens kondigt hij luid aan dat hij ook van de lady boys houdt vanwege de "big fuck" waarbij hij zijn vuist omhoog houdt. Jake zit vanaf nu alleen nog maar achter in de taxi. Op het vliegveld onze bagage afgegooid en bijgekomen van onze taxirit met een lekkere koffie. We vlogen met Air Asia en de vlucht was prima. We vlogen mooi rond Ho Chi Minh (HMC) waardoor we een prachtig uitzicht hadden op de stad. We zagen ook dat ons vliegtuig was omringt door een regenboog. Tijdens het landen ons eerste glimp opgevangen van de scooter verkeerschaos op een aantal grote kruispunten, bizarre mierhoop achtige stromen kris kras door elkaar, Op Ho Chi Minh een taxi gepakt naar de stad. Eenmaal ingestapt bleek dat we de taxi deelde met nog iemand. Man uit Malaysia die voor Petronas (groot petro chemisch bedrijf ala Shell) werkt. Hadden een leuk gesprek (hij was ook vaak in NL geweest voor trainingen bij Shell) terwijl we langs de duizenden toeterde scootertjes rijden (of eigenlijk terwijl zij langs en om ons heenreden). Eenmaal bij ons hotel ingecheckt wilde graag meteen een extra nacht boeken maar het hotel is vol wel een upgrade gekregen van superior naar deluxe! Morgen horen we of we misschien toch een extra nacht kunnen blijven. Gegeten bij Vietnam Aroma, leuk tentje in de backpackers district vlakbij ons hotel. Eerst een assorti van loempia's en als hoofdgerecht beef op bamboe, noodles met kip en waterspinazie (Morning Glory). Het was hier happy hour met de cocktails dus dachten nemen allebei een cocktailtje en dan nog een gratis. Toen we wilden afrekenen een heel verhaal dat het niet klopte en dat we nog een cocktail moesten nemen buy 2 get 1, toen we de bon kregen bleek het buy 1 get 2 te zijn, ook goed natuurlijk! Nog een stukje gewandeld en ff gekeken bij Sigh Tourist (tour operator). Hierna voor een voet, rug en schouder massage gegaan voor $6 pp. Zoals altijd werd er flink gegiecheld om het formaat verschil met Jake, dit keer om de voeten en kuiten. Wat te drinken gehaald en lekker naar ons hotel gegaan waar we nog lekker kunnen genieten in onze kamer van de harde muziek van alle barretjes beneden (wat klinkt dit oud zeg!! ;-))