Dag 3: Motorboating - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 3: Motorboating - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 3: Motorboating

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

09 December 2012 | Verenigde Staten, Marathon

Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt om vervolgens richting de Key's te rijden. Een prachtige route die de eilandjes in de Golf van Mexico en de Atlantische Ocean verbind. We wilden graag gaan duiken maar we moesten een verplichtte refresher course nemen van $75 bovenop de normale duik, dus dat ging over. Dan maar snorkelen in John Pennekamp coral reef state park, en dat doen wij natuurlijk in stijl! Een 22ft boat gehuurd. Tenminste dat wilde we graag... Jonan en Jake naar de verhuur toe, allebei geen vaarbewijs niks. Die gast allemaal vragen stellen aan Jake en Jake zegt overal netjes ja op tot hij vraagt wat een paar borden beteken. Uuuuh! Jonan gokt het antwoord en het was nog goed ook!!!! Dus wij een boot gefixt :)! Na het invullen en tekenen van 6 contracten konden we op pad. De verhuur man was echt een toffe vent verder en vertelde ons uitgebreid waar we heen moesten varen met allemaal grappen tussen door. Ongeveer 40 minuten onderweg naar het eerst rif, Baracudda Central, waar we tussen de Baracuddas het koraal hebben bewonderd. Daarna zijn we verder gevaren naar een beeld wat op 12m diep stond. We konden het nog aardig goed zien en hebben wat leuke foto's gemaakt. Daarna full speed terug een genot voor de boys maar wat minder voor de dames die de klappen voor in de boot goed voelden. Jonan en Jake zijn nu dus in de markt voor een boot naast alle andere 100.000 dingen die ze willen.

Daarna zijn we doorgereden naar Bananabay restort op aanrijden van de dame in het visitor centre. Leuk restort met een eigen haventje waar ook weer leuk speelgoed lag.

Het avondeten hebben wij bij Porky's gedaan, een lokale tent waar veel locals kwamen en je ook je eigen catch konden brengen die zij dan voor je bereiden. Jonan en Jake namen de BBQ plater for 2, Yvette sashimi tonijn en Kris...beer but chicken! Een hele kip met dus echt een blikje bier in zijn reet! (Foto's zijn meesterlijk). Was allemaal echt super lekker.

Op het resort nog een biertje gedronken waarna we ook vandaag weer gesloopt ons mandje in zijn gegaan.

• 11 December 2012 - 08:13

Jeroen:

Klinkt goed mensen! Waar blijven die foto's?
    @Jake: goed plan die boot, moet ik alvast wat zaterdagen reserveren komende zomer?

• 11 December 2012 - 13:46

Mplinda:

Hahaha, beer butt chicken, .............. nu heb ik een WTF momentje ;-)

Ik zie jullie al met die boot varen, zon, zee, blauwe lucht en dan snorkelen.
    Barracudas zijn toch niet gevaarlijk?

Ben benieuwd naar de fotos ook!