Dag 7 Sossusvlei - Swakopmund (377km) - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 7 Sossusvlei - Swakopmund (377km) - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 7 Sossusvlei - Swakopmund (377km)

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

23 September 2017 | Namibië, Swakopmund

Heerlijk geslapen maar vroeg in de ochtend heeft het wel erg hard gestormd, de auto ging er van heen en weer. Dat stormen gaat hier net zoals in zuid oost Azië de regen, een uur keihard en dan in een keer helemaal niks meer.

Voor het ontbijt hadden we besloten om pies te halen bij het benzinestation net buiten het kamp waar we de dag ervoor ook hadden getankt.

Na ongeveer 80km kwamen we langs Solitaire, een klein gehucht waar in de jaren 90 Ton van der Lee is beland en uiteindelijk een boek over heeft geschreven. Het boek hadden we allemaal al gelezen dus het was echt leuk om daar even rond te lopen. Na een heerlijk stukje appeltaart van Moose (zie boek) hebben we onze weg richting Swakopmund vervolgt. De rit ging ook over 2 passen waar we de hoogste temperatuur tot dan toe hebben gehaald, 43 graden!!

Aan het eind van de 2e pas stond een auto met pech, even gestopt of we konden helpen bleek het een ouder Nederlands stel te zijn en ze hadden geen pech, de auto was total-los!! Ze waren tegen de betonnen rand van een brug gereden. Toen we dichterbij de auto kwamen zagen we dat de Airbags eruit waren, de gehele linkerkant van de auto was getordeerd en de wielophanging afgebroken. Geen bereik hier dus ze wisten ook niet of er al hulp onderweg was, wel al aan een buschauffeur gevraagd te bellen zodra hij bereik had maar ze wisten natuurlijk niet of dat was gelukt.

Na kort overleg besloten met onze satelliettelefoon voor hun te bellen naar het verhuurbedrijf. Die wisten gelukkig al van het ongeluk en er was al een sleepwagen onderweg maar het zou nog 5 uur duren voordat ze er zouden zijn. We hebben ze nog 5 liter water gegeven en zijn toen verder gegaan. Na anderhalf uur kwamen we in tegengestelde richting ook de sleepwagen tegen zelfs met een nieuwe auto achterop.

De rest van de reis verliep voorspoedig en naarmate we dichterbij de zee kwamen werd het ook kouder, bij Walvisbaai was het maar 17graden brrrr!

We hadden een superleuk appartement in Swakopmund, Rikerts holiday apartment. Een leuke woning met alle faciliteiten die je thuis ook hebt. Dus konden hier mooi even wassen en lekker huiselijk relaxen.

‘S avonds naar de Spurs geweest, een soort TGI fridays (steak house). Heerlijk gegeten!! Daarna lekker naar huis gegaan. Helaas geen biertjes meer, ze verkopen in de winkels geen alcohol meer vanaf zaterdag 13:00 tot en met maandag begin van de dag. Volgende week maar even goed rekening mee houden ;-).

• 25 September 2017 - 09:21

Pa:

En maar genieten van al dat moois ben wel een beetje jaloers hoor

• 25 September 2017 - 09:24

Pa:

en genieten van al die mooie natuur beetje jaloers hoor

• 25 September 2017 - 09:33

Jo Flippo:

Wat fijn dat jullie die mensen hebben geholpen “ wie goed doet , goed ontmoet “ Groetjes allemaal ❤️