Grand Canyon, South Kaibab trail - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Grand Canyon, South Kaibab trail - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, South Kaibab trail

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

22 Maart 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Onze tassen gepakt en veel water meegenomen. De South Kaibab Trail heeft bijna geen beschutting en er zijn geen water vulpunten op de trail. Eerst zijn we naar El Tovar gegaan in het park voor een ontbijt met uitzicht over de Canyon. El Tovar was een van de eerste hotels hier en is dan ook helemaal authentiek. Na het ontbijt met de bus naar het begin van de trail. Willy ging niet mee, die vond de steile afgronden toch niet heel erg fijn. De tocht was echt fantastisch! Super steil naar beneden en na een uurtje al een paar honderd meter lager waardoor je een fantastisch uitzicht had en je echt in de Canyon zat. We gingen tot Skeleton Point, verder werd echt heel erg afgeraden anders kon je door tot aan de Colorado River. Een Canyon in hiken is namelijk erg verraderlijk, je moet namelijk nog omhoog terug. Bij bergen is de terugtocht juist makkelijk hier is het juist andersom. We voelden ons bij Skeleton Point nog erg fris en twijfelde erg om nog verder te gaan. Even onze sandwich opgegeten en genoten van het uitzicht waarna we toch weer terug zijn gegaan, we hadden namelijk geen idee hoe zwaar de terugtocht zou zijn. Het was wel zwaar maar het was prima te doen dus achteraf gezien hadden we het wel gered naar de rivier. Uiteindelijk zijn we ook in dezelfde tijd omhoog gegaan als naar beneden, totaal 4 uur, 10km en 1000m hoogteverschil. Terug boven een paar view Points bekeken en gekeken of we Willy konden vinden. We waren namelijk veel vroeger terug dan gepland, maar we kwamen elkaar tegen bij het Visitor Center. Daar nog een korte film gekeken over de Grand Canyon. Hierna in de auto gesprongen om naar Desert View te rijden, het meest oostelijke uitkijkpunt. Hier staat de replica van een toren van 21m hoog ooit gebouwd door de indianen die een schitterend uitzicht geeft over de Grand Canyon en de Colorado River. Het was bijna tijd voor de zonsondergang dus zijn we weer een stuk terug gereden voor een view point met een mooi uitzicht over de Canyon. Na de zonsondergang richting Tusayan gereden en gegeten bij We Cook, een pizza/pasta toko. Lekker gegeten en daarna richting hotel. Nog ff gechilled en daarna gaan slapen.