Dag 10 Spitzkoppe - Brandberg (137km) - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 10 Spitzkoppe - Brandberg (137km) - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 10 Spitzkoppe - Brandberg (137km)

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

26 September 2017 | Namibië, Swakopmund

Vannacht was het toch wel even spannend, de eerste keer echt in de bush geslapen. Zo in de bergen is wel echt luipaard terrein.

We hebben ontbeten bij de lodge bij de ingang. We kregen een gebakken eitje met een worstje en een broodje. Jonan en Jake hadden ook een koffie besteld, ze kregen Senseo op de Afrikaanse manier. Een Senseo pad in de beker en dan gewoon heet water eroverheen schenken… was niet te zuipen natuurlijk!! Onze eigen gefilterde koffietjes zijn tot nu toe toch echt de lekkerste!

Bij Spitzkoppe zijn ook rotstekeningen. Met Spitzkoppe Franz hebben we een tour gedaan. Onderweg ook zebra's en impala's gezien. De tekeningen waren erg gaaf om te zien, de bushmen maken deze al generaties en sommige tekeningen zijn al 4000 jaar oud. We zagen ook het skelet van een kalfje dat in een boom hing, het werk van een luipaard!

Vanaf Spitzkoppe zijn we verder gereden naar de white lady lodge in Brandberg. Daar kwamen we Peter en Carla tegen, het stel dat we geholpen hebben. Bij het inchecken kregen we een kaart van de campsite en vertelde de incheckdame dat we overal een plekje konden kiezen. Verder wees ze ook aan waar de rivier was en vertelde vervolgens doodleuk dat er leeuwen gezien waren en richting camping kwamen. Je raad het al de enige plek die mooi was, was degene dicht bij de rivier (de rivieren staan hier allemaal droog dus geen probleem om even over te steken).

Na het inchecken hebben we hebben gezellig wat gedronken samen met Peter en Carla en na het vinden van onze camping plek zijn we het zwembad ingegaan. Daar in gesprek geraakt met een ander Nederlands stel, Arnoud en Esther die uit Oud Beijerland komen. Blijkt dat zij ook bevriend zijn met oud collega's van Jonan! Kleine wereld weer.

We hebben in de lodge gegeten met Peter en Carla en daarna zijn we naar ons campingplek gereden. Arnoud en Esther waren zo vrij geweest om ook op onze plek te gaan staan, we hadden het erg gezellig gehad bij het zwembad dus vonden het ook prima en de gezelligheid zette we voort rondom het kampvuur.