Dag 8 Swakopmund (238km) - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 8 Swakopmund (238km) - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 8 Swakopmund (238km)

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

24 September 2017 | Namibië, Swakopmund

Voor vandaag hadden we een boot tour geboekt vanaf Walvisbaai. Na het ontbijt daarheen gereden.

Om iets over 9en vertrokken we met een catamaran boot om hopelijk walvissen te zien. Maar eerst kwamen er meeuwen achter de boot aan, pelikanen om en op de boot en zat er binnen 10min een zeehond op de boot op onze plek we moesten gewoon opspringen!! Ze weten natuurlijk allemaal dat ze een lekker hapje op de boot kunnen krijgen maar het was wel gaaf om de pelikaan en zeehond die op de boot kwamen van zo dichtbij te zien. Later kwamen er nog meer zeehonden op de boot op die we zelfs konden aaien! We vaarden verder en kregen een traditionele Namibische koffie geserveerd: sherry (@09:30 ‘s-ochtends;-)). We kwamen langs een zeehondenkolonie waar duizenden zeehonden lagen. Rivierdolfijnen kwamen langs de boot en we konden ook Molamolavis zien, echt super tof! En als toetje ook de walvissen die we zo graag wilden zien. Op de boot werden verder nog lekkere oesters en hapjes geserveerd met champagne het leek wel een luxe cruise! We hebben weer erg genoten!!!

Na de boottocht hebben we snel een vergunning gehaald voor de Welwitschia Plains waar we in de middag heen wilden gaan. We reden een self drive tour door het prachtig mooie woestijnlandschap. Hier zagen we Lichens, een mos wat helemaal opleeft als er een paar druppels water op komen (ze krijgen normaal hier natuurlijk bijna geen water alleen dauw). Verder een bizar maanlandschap (heel anders dan Diaz Point) vanaf een aantal viewpoints en natuurlijk de Welwitschia plant. Dit zijn planten die ook wel levende fossielen worden genoemd. De oudste die we zagen was ongeveer 1500 jaar oud!

Na de tour reden we terug naar Swakopmund en zijn we naar de Super Spar gegaan. De komende dagen weten we niet of we nog boodschappen kunnen halen dus slaan in voor 4 dagen.

In het appartement hebben we lekker uitgebreid gebraaid, weer met houtsblokken en daarna heerlijke t-bone en game steaks gegeten! Lekker gechilled nog en even verder gekeken hoe we de reis indelen de komende dagen.

• 25 September 2017 - 12:55

Jo Flippo :

Wat een belevenissen allemaal ,Als jullie thuis zijn hoop ik de films of video nog te mogen zien groetjes Oma