Dag 2 Windhoek - Keetmanshoop (554km) - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 2 Windhoek - Keetmanshoop (554km) - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 2 Windhoek - Keetmanshoop (554km)

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

18 September 2017 | Namibië, Keetmanshoop

Op het terras van onze gastvrouw ontbeten met vers fruit, gebakken eitjes met spek en toast.

Na het ontbijt naar de Spar gegaan en daar flink ingeslagen, hier in de supermarkt is praktisch alles verkrijgbaar, zeg maar de "westerse standaard" (hopen dat dat zo blijft!). Weer terug bij C'est La Vie de auto opnieuw ingericht en ingeladen. Gelijk gereserveerd voor 5 oktober, onze laatste nacht terug in Windhoek, want het is echt een leuk plekje.

Daarna de eerste echt stint van onze reis en ook gelijk de langste, dik 500 km richting Keetmanshoop waar we slapen bij de Quivertree Forrest Restcamp. De weg is bijna volledig geasfalteerd en net na Rehoboth aardig vlak. We rijden nu dwars door de Kalahari. Het uitzicht is heel anders dan we het hadden voorgesteld, met veel meer planten en bomen alleen is alles wel helemaal dor. Maar het uitzicht is echt geweldig, heel weids en bergachtig.

Net na Rehoboth gestopt bij de kreeftskeerkring, die we deze reis nog een keer gaan doorkruisen. We begin van het jaar ook al de poolcirkel gekruist, dus best wel bijzonder! Onderweg nog wat foto's gemaakt en Kris presteerde het om ook al de big five op de op de foto te zetten, een Scania, DAF, Mercedes, Volvo en zelfs een zeldzame Volkswagen truck! Er zijn bijna geen auto's op de weg maar iedere keer als Kristelle een foto wilde maken van het uitzicht kwam er een vrachtwagen voorbij!

We kwamen om 16:55 aan bij Quiver Tree, waar we meteen door konden naar de Cheeta feeding!! Prachtig om te zien hoe wild ze nog waren en lekker zaten te knabbelen op rauwe stukken vlees. Hierna een plekje gezocht met de auto en voor het eerst de tenten opgezet vlakbij het bos. De Quiver trees zijn aloë bomen met een lange stam en aan de takken zitten de Aloë bladeren. Met zonsondergang ging de braai aan en ondertussen werden er mooie foto's gemaakt. Uiteindelijk onder een prachtige sterrenhemel (melkweg

• 19 September 2017 - 19:41

Oma Van Yvette :

Wat leuk dat ik ook wat kan lezen ,van " waar ben jij nu ." zo zie je oma houdt alles bij hoor .Allemaal de lieve groetjes van mij en veel plezier .

• 19 September 2017 - 19:41

Oma Van Yvette :

• 19 September 2017 - 22:20

Mélanie:

Zo te lezen genieten jullie er heerlijk van met elkaar! Haha Kris, heb je een camera die de maan kan fotograferen zitten er vrachtwagens voor je uitzicht

• 25 September 2017 - 22:02

Naomi:

Jee wat een mooie foto van de Melkweg. Echt super.