Dag 17 6 juli Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 17 6 juli Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 17 6 juli Phuket

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

06 Juli 2015 | Thailand, Phuket

Vandaag zouden we eigenlijk gaan duiken maar Jake heeft helaas al een paar dagen enorme hoofdpijn die maar niet over gaat (helpt ook niet dat hij zijn hoofd iedere keer stoot bij al die kleine doorgangetjes). Dus we hadden het duiken maar gecanceld, zou zonde zijn als we in het water liggen en het blijkt toch niet te gaan.

Vandaag dan ook op het gemakje ontbeten met vers fruit dat we bij een kraampje hadden gehaald, mango, watermeloen en passievruchten. Ook nog een lekker eitje erbij.

Na het ontbijten eerst even naar de diveshop om ons geld op te halen. Daarna richting shop voor de eerste passessie voor Jonan. Onderweg moesten we stoppen bij een politiecontrole, alle blanke toeristen trouwens, de mannen werden gefouilleerd, ze wilden in de tassen kijken en waren nog best grondig. Waarschijnlijk op zoek naar drugs. Wel een super aardige agent.

Passen ging verder goed. We moesten even in de shop blijven omdat het keihard ging regenen, de stroom viel zelfs uit!

Na een half uurtje konden we dan weer op pad. We wilden vandaag dan naar freedombeach. We waren helaas alleen verkeerd gereden en kwamen op een pad uit dat we niet konden volgen op de scooter. Dus dan maar weer terug naar Patong. Daar ff wat geluncht bij een tentje met een uitzicht over het strand. De meisjes achter de bar stonden om 13:30 al lekker tequillas te slammen....eten was wel weer erg goed! Jake en Yvette pad Thai, Jonan fried noodle en Kristelle yellow noodle. Ook nu moesten we na het eten even wachten vanwege een harde regenbui, merken nu toch wel dat we richting het monsoon seizoen gaan.

Aangezien we toch nog in de buurt waren weer even langs de shop zodat Jonan zijn broek kon passen. Omdat het toch regende gelijk maar even naar vliegtickets gekeken en voor een mooie prijs een airasia ticket geboekt naar Bangkok. Vliegen woensdag om 16.30 uur. Gelijk ook voor in Bangkok het poepie chique Lebua hotel geboekt voor twee nachten. Daarna richting ons appartement, ff lekker bij het zwembad gelegen en daarna de zee in gegaan met z'n allen (water van de zee was warmer dan het zwembad).

'S avonds bij een eettentje in Kamala gegeten, groene curry voor Kristelle, Tom Ka Gai (kokossoep) voor Jonan en Yvette en Jake had kip met cashewnoten. Heerlijk gegeten weer! De kip van Jake was echt bizar lekker!

Om 21:00 afgesproken met Raj voor de laatste passessie. Onderweg weer door dezelfde agent als vanmorgen gecheckt, toen hij ons herkende mochten we weer door. Pakkies zaten erg goed, nog wel wat aanpassingen voor Jonan. Hierna even een massage genomen bij de buren waarna we richting ons appartement zijn gereden. Kristelle zonder helm want die was weg toen we op de scooter wilden stappen!

• 07 Juli 2015 - 21:48

Anneliese:

Hoop dat de hoofdpijn snel over is!!!