Dag 7 26 juni Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 7 26 juni Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 7 26 juni Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

26 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Pffff kort nachtje, vanaf een uur of 6 stonden er al een hoop Thai in de gang naast onze cabines en ze waren goed luid. Toch nog even gedoezeld met de oordopjes in en rond een uur of 8 ons klaar gemaakt voor het laatste stuk. Was ook wel erg mooi landschap waar we doorheen reden.

Om 10uur reden we Chiang Mai in, toch nog aardig de vertraging ingelopen. Vanaf het station een songthaew (pick up truck met een dakje waar je achterin gaat zitten) gepakt naar ons guesthouse, Rustic. Er leuk gemaakt, in oude stijl met heel veel houten accenten en ook grote kamers die leuk waren ingericht. We konden helaas nog niet inchecken maar wel onze tassen achterlaten dus dat maar gedaan. We zijn richting Old Town gelopen om even langs Tony's Big Bikes te gaan waar we de motoren hebben gereserveerd voor de Mae Hong Song Loop. Daar ff een en ander afgestemd en gelijk maar ff 2 scooters voor vandaag gehuurd. Kregen voor de normale prijs 2 'grote' scooters mee (150cc).

Eerste stop met de scooters was John's Place, waar we zijn gaan lunchen. Jonan minced pork, Yvette papaya salade, Kristelle beef met gember en Jake noodle soup met pork. Jonan wilde iets van een rood sausje maar er stond alleen een klein bakje met een soort sambal. Daarvan maar een bescheiden beetje erdoorheen gedaan, zal wel meevallen toch? Blijkt een of andere special hot shizzle te zijn!!! Echt bizar heet. Jake had ook een vorkpuntje in zijn soup gedaan en dat was al bijna te heet om nog te eten! Maar desondanks was het erg lekker allemaal. Voor Jonan trouwens ook wel goed want die was al een paar dagen een beetje ziek.

Na een rondje door Old Town zijn we naar ons hotel gegaan. Ff heerlijk gedoucht en omgekleed. Jonan en Yvette gingen voor een massage en Jake en Kris wilde nog even kijken of ze een Muay Thai training konden doen. Dat kon toevallig gelijk bij de school waar we kwamen. Kris werd bijna al niet meer naar buiten gelaten. Snel ff terug gereden om om te kleden en met Jonan en Yvette om 18:00 afgesproken bij het guest house.

De Muay Thai training was echt super tof! Uiteraard ook erg zwaar. Heel anders dan Krav Maga dus sommige dingen moesten heel anders. Was ook erg lekker om weer even fysiek bezig te zijn. Begonnen met 10min touwtje springen met een soort van tuinslang, iedere keer als die tegen je tenen kreeg... Na het stretchten begonnen we met een aantal basis stoten en trappen, daarna op de bokzakken. Echt geweldig weer, net een half uur bezig moet Jake bij de instructeur komen en houdt de instructeur zijn telefoon bij Jake's oor. Krijgt Jake een verkoper aan de lijn van RDX, een sportmerk uit de UK die wat info wil sturen. Ff emailgegevens van de school doorgegeven en er kon weer verder getraind worden. Weer door op de bokzakken en verder met traptechnieken. Als laatste gingen we in de ring met de instructeur die ons 3x 3min combinaties aangaf. Heerlijk getraind, zelfs Kristelle had gezweet!

Jonan had zelf ook een aardig sparsessie alleen dan met zijn Thaise masseur. Deze heeft hem hardhandig aangepakt alsof hij een origami was. Uiteindelijk ging hij als een kraanvogel daar de deur uit.

Bij het hotel afgesproken en naar de night market gegaan, daar op een foodcourt beland met super veel eet tentjes en lekkere chill muziek. Hing echt een super sfeertje. Ze hadden qua eten echt veel asiatisch maar ook pizza, burgers etc. Jake had echt super trek in een burger, Jonan, Kristelle en Yvette gingen voor Padthai en mango salade. Het verbaasde Jake wel dat Jonan nog geen trek had in een burger. Maar de bekentenis kwam al snel, er waren diezelfde middag al burgers gecheat!!! ;-)

Nog even een rondje gelopen over de night market. We gingen voor een horloge kijken bij een kraam, kregen van de verkoper te horen dat hij nog meer modellen had. Moesten meekomen, naar zijn 'shop' enfin 3 straten verder een hokje in dat compleet donker was, deuren zaten op slot maar onze verkoper liet ons binnen. Daar zelfs nog door een deur waarna we in een compleet inricht hok kwamen waar echt super veel mooie horloge lagen! Heel bizar allemaal weer. Uiteindelijk kwam er ook nog een koffer tevoorschijn waarvan alleen de big boss de code wist. Toch helaas niet het model dat we zochten. Nog even verder over de night market waar Jonan en Jake een echte Thaise broek hebben gehaald en daarna naar ons hotel gelopen.