Grand Canyon (deze was ik vergeten) - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Grand Canyon (deze was ik vergeten) - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Grand Canyon (deze was ik vergeten)

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

21 Maart 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Na het ontbijt het national park ingereden. Eerst naar het Visitor Center voor wat info. Daar een ranger gesproken die ons aanraadde om de South Kaibab trail te doen maar natuurlijk ook de Rim trail die boven blijft. Hierna naar Mather point gelopen, vlakbij het Visitor Center waar we onze eerste blik op de 'echte' Grand Canyon. Grand Canyon West was echt wel mooi maar qua omvang valt het echt in het niet in vergelijking met het national park. Het is zo verschrikkelijk diep en mega groot. 277mile (445km) van Oost naar West en 16mile tussen de North en South Rim. De overkant is dus gewoon dik 25km verder. Net zoals de Phong Na claves in Vietnam onmogelijk om goed te beschrijven en zelfs de prachtige foto's die we hebben gemaakt leggen de omvang hiervan niet vast. Er rijden shuttle bussen naar de verschillende uitkijkpunten, we zijn eerst naar het verste punt in westelijke richting gegaan. Daar een sandwich gehaald en weer 1 halte terug met de bus. Vanaf daar zijn we de Rim Trail gaan lopen. Nu ook weer werden we op prachtige uitzichten getrakteerd tijdens onze wandeling van ong. 7km. Vanaf sommige plekken kon je ook de Colorado River zien, die een heel groot aandeel heeft gehad in de creatie van de Grand Canyon en nu nog elk jaar de dikte van een papiertje wegslijt en de Canyon groter maakt. Na onze wandeltocht nog een paar view points met de bus gedaan en naar de store in de village gegaan voor wat inkopen voor morgen. Gegeten bij La Bonita, alledrie een Burrito was echt super lekker. Na het eten ons warm aangekleed en weer het park in gegaan. Er was namelijk een sterren programma via de park rangers. Vanaf ons dorpje reden we het park in waar het dan ook meteen pikdonker was. Eenmaal op de parkeerplaats konden we al duizenden (miljoenen?) sterren zien, zelfs de Melkweg. Ranger Ty heeft ons wat bekende Griekse verhalen verteld maar ook wat Navajo verhalen over verschillende sterrenbeelden. Was erg leuk maar ook erg koud!!!! Opgewarmd in de auto richting hotel en daarna snel naar bed, morgen een lange tocht voor de boeg.