Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Washington

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

26 Maart 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Voor vandaag veel musea en sights op het programma. Na het ontbijt in het hotel richting The Mall gegaan. Eerste stop The Museum of American History, ondanks dat Amerika maar ongeveer 200 jaar geschiedenis heeft zijn we hier bijna 4 uur binnen geweest waardoor de planning een beetje in de war liep. Maar het was wel echt heel gaaf, wel veel oorlog maar daar staat Amerika natuurlijk om bekend. Ook grappig om de Vietnam oorlog vanuit de visie van Amerika te zien na onze trip naar Vietnam. Hierna naar het museum of Natural History waar onder andere skeletten van Dino's staan met als hoogte punt een T-Rex en ook de Hope Diamond is hier tentoongesteld. Next up, The US Capital! Hier zit de regering van Amerika. We waren net te laat voor de laatste toer maar konden nog wel rondlopen. Wij lekker aan het kijken overal langs checkpoints en steeds verder. Tot we in de koepel kwamen, hier rond aan het kijken en foto's maken tot we door een Capitol Police Agent werden gevraagd bij welke toergroep we hoorden en hoe we dan boven waren gekomen. Je mocht hier dus niet komen zonder toergroep en werden vriendelijk verzocht om weer naar beneden te gaan. Haha maar we zijn er wel in geweest en dat met alle agenten die daar rondlopen! Hierna naar de Library of Congress geweest waar de boekencollectie van Thomas Jefferson staat en ook de grootste collectie boeken van de gehele wereld heeft (120miljoen stukken). Vanaf daar langs het Supreme Court naar Union Station gelopen. Doorgelopen richting Downtown waar we een burger hebben gegeten bij Five Guys. Na het eten Willy naar de metro gebracht en naar de Hooters gegaan om daar de Miami Heat game te kijken. Daarna zelf ook naar het hotel gegaan.