Atlanta dag 2 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Atlanta dag 2 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Atlanta dag 2

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

16 Maart 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

Vandaag vroeg op, de mis begint om 7:45. Het regent helaas keihard. We rijden naar Auburn ave waar de Ebenezer Church aan ligt. De kerk is nog best leeg als we binnen stappen maar na de eerste paar koornummers stroomt het binnen en zit de kerk aardig vol. De kerk bestond vandaag precies 128 jaar dus werd er uitgebreid gedankt voor alle mensen van betekenis over de jaren allemaal natuurlijk op een heel dramatische manier en elke zin begon met 'give thanks to'. Daarna kwam het welkom de ceremonie waar de Ebenezer Church om bekend staat. Iedereen loopt rond en probeert zoveel mogelijk mensen de hand te schudden en gedag te zeggen terwijl er een lekker gospelnummer werd gezongen. Helaas moesten wij weg voordat de pastoor aan het woord kwam. We hadden een tour geboekt en moesten een uur later in Sanoia zijn. Klinkt natuurlijk stom om voor deze reden eerder weg te gaan maar hadden een zombie tour :-) :-). Deze was wel echt heeeel tof veel The Walking Dead wordt hier gefilmd en we bezochten allemaal plekken waar bepaalde en bekende scenes werden gespeeld. Het stadje Sanoia zelf was Woodbury in de serie! Onze tourguide speelt ook in TWD als zombie, hij liet foto's zien van hem als zombie. Als je het naast elkaar ziet herken je m wel. Hij heeft meerdere zombies gespeeld en is ook al aardig wat keren afgemaakt. We zijn verder nog langs het huis waar Rick en Carl en later ook Michone in zaten de afgelopen afleveringen en waar Carl pudding zat te eten op het dak. Verder ook nog in de zombie arena van Woodbury geweest (ligt niet eens in de buurt van het stadje). Ligt bij een fabriek waar ze een paar weken geleden de 3e hunger games film hebben afgerond. Verder nog wat leuke dingen gezien (rails, terminus, molen bij water, schuur waar Rick en de Governor meeten enz.). Er waren ook wel echt een paar geeks in de groep compleet in tshirt en die alle trivia wisten. Na de tour weer richting Atlanta gereden, hadden van onze city pass nog kaartjes voor de Atlanta Zoo. Daar nog even rondgelopen en bij de baby panda's ging de ultimate cuteness factor naar 10.000. Super lief wel (@Jonan: fucking panda's ;-)). Verder nog even rondgelopen, leeuw gezien, tijger, gorilla's, chimpansees, neushoorn met baby, zebra's en nog een paar dieren. Verder richting de stad voor nog een walking dead foto moment. Gegeten bij The Varsity, de eerste fastfood drive in. Je zet je auto op een parkeerplek en wordt dan geserveerd terwijl je in de auto zit. Wordt een speciale tree aan je deur gehangen waar je eten op staat. Ze hadden door dat we buitenlanders waren want we kregen een volledig welkomst pakket met mutsjes en flyers als aandenken. Was wel een leuke ervaring. Deze vestiging kon 600 auto's en 900 mensen binnen bedienen!!! Hadden een Chilli Cheese Slaw Dog en een FO (frozen orange) soort van spilt (van het ijsje) slushpuppy maar dan veel dikker (wij ook trouwens als we niet oppassen). Als toetje een fried Peach pie. Daarna richting Walmart en de Starbucks voor een koffie en WiFi zodat we onze vlucht en hotel naar en in Vegas konden boeken. Hierna richting hotel om nog ff te chillen en daarna gaan slapen.

• 26 Maart 2014 - 10:49

Joyce Linda Dane:

Hoi Jake en Kristelle,

Kom er nu pas toe om wat van jullie reisverslagen te lezen ;-)
    Leuke trip weer , moest wel even lachen, naar de Church , lol.

Fijne reis verder!

Liefs,