Dag 6: Napels, Sanibel en Captiva Island - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 6: Napels, Sanibel en Captiva Island - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 6: Napels, Sanibel en Captiva Island

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

12 December 2012 | Verenigde Staten, Naples

Na het ontbijt zijn we verder Naples in gegaan. Naples is waar alle ouderen overwinteren, de zogenaamde snowbirds. Hier liggen dan ook de meeste golfbanen per hoofd van de bovolking dan waar dan ook in florida (55). Het is dan ook wel echt een leuk super vriendelijk stadje waar wij tijdens onze wandeling over de pier en het oude stadje (zeg maar straat) de gemiddelde leeftijd aardig omlaag haalden. Na een paar uur hier relaxed rond te toeren waren we er wel een beetje klaar mee (vielen bijna in slaap) en hadden we behoefte aan meer snelheid!

Hierna zijn we naar Sanibel en Captiva Island gereden, 2 mooie eilandjes in de Golf van Mexico. Het langgestrekte eiland Sanibel heeft twee verschillende kusten, aan de ene zijde een schelpenstrand en aan de andere zijde een wild life refuge waar je typisch Amerikaans doorheen kon rijden. Het park was wel heel mooi, met veel vogels zoals Pelikanen en Lepelaars en natuur. Je kon daar wel uitstappen maar dan werden we helemaal lekgeprikt door 100en kleine vliegjes. Aan Sanibel ligt Captiva waar ook veel mooie huizen stonden. Verder was er alleen geen reet te doen op de eilandjes, gelukkig was er een Starbucks anders hadden we het niet overleeft :p

Op de terugweg naar Naples reden we weer langs een Outlet :) maar eerst wilden even wat avondeten. Onvoorstelbaar genoeg konden we gewoon niks te eten vinden!! We moesten echt 15min rijden voordat we eindelijk wat hadden gevonden en dat is echt lang in het land der obesitas waar er in supermarkt speciale scootmobiels klaarstaan voor de bollies en op elke hoek van de straat 5 eettenten zitten. Maar het was het ritje waard want we hebben overheerlijke Ribs gegeten bij Ribs City. Met een goede bodem  zijn we nog ff naar de outlet gegaan waar we ons keurig hebben ingehouden :p

Terug in het hotel nog een biertje gedaan en weer lekker ons bedje ingekropen.