Dag 18 Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 18 Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 18 Angkor Wat

Door: jake en kris

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

17 September 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Om HALF 5 opgestaan voor Angkor Wat bij zonsopgang. We zouden om 5 uur worden opgehaald door de twee scooterdrivers van gister, maar helaas kon Jakes driver er niet zijn ivm een ziek kind dat naar het zh moest. Dus kregen we een familielid van hem, rond de 15 jaar en duidelijk een beginnende driver Kris moest bij hem achterop en die was eigenlijk al te zwaar want hij kon niet eens de oprit van het hotel af rijden zonder te slingeren en de bocht bijna rechtdoor te nemen. Schakelen kon hij ook nog niet want hij liet m heel de tijd in zijn vier staan. Gelukkig wel veilig aangekomen. De zonsopkomst was mooi maar helaas niet heel bijzonder mede door de steigers met knal groene doeken. We hadden daar ontbeten bij een foodstall Jake banana pancake en Kris chicken with sweat basil en fried rice. Na het ontbijt zijn we Angkor wat ingegaan. Echt super mooi! Gewoon bizar dat er zo lang geleden al steden bestonden. Sommige zijn ook al voor een groot deel gerestaureerd andere liggen nog helemaal in puin. De details van de relief zijn ook heel indrukwekkend. Woorden schieten hiervoor te kort dus foto's kijken is een must. Dit geldt eigenlijk voor alle tempels/steden die we hebben gezien vandaag. De lunch ook daar gedaan, Kris chicken salad en Jake grilled steak met steamed rice. Na de lunch wilde onze driver ons naar de floating village brengen maar ook dit is helemaal commercieel gemaakt met bizarre prijzen dus dat wilden we niet. In plaats daarvan zijn we naar de Roulos group gegaan welke ten oosten van Siem Reap ligt. We waren rond vieren terug en hebben nog ff gechilled voordat we weer werden opgehaald voor het eten met een show. Het was een buffet de show bestond uit Apsara de traditionele dans van de Khmer. Was leuk om te zien maar ook weer zo super commercieel met busladingen toeristen. Na eten zijn we weer gedropt bij ons hotel we wilden nog voor een massage gaan maar zijn toch maar lekker gaan slapen (21:30), ff een lange nacht maken we moesten nog wat inhalen.