Dag 12 Gibbons Experience - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 12 Gibbons Experience - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 12 Gibbons Experience

Door: jake en kris

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

10 September 2011 | Laos, Vientiane

Netzoals op onze vorige trekking was het een pijnlijke nacht. Maar nu maakte het wakker worden met een prachtig uitzicht een hoop goed! Het regende wel helaas, wat betekende dat we niet zouden tokkelen. Gelukkig hield het op een gegeven moment op met regenen. Onze guides waren om 7 uur bij ons voor een rondje voor het ontbijt. 'S ochtends vroeg heb je de meeste kans om gibbons te zien. Maar ze zongen niet dus we konden ze helaas ook niet vinden. Na het eerste rondje kregen we ontbijt in onze boomhut. Bijna hetzelfde als gisteren alleen nu wat meer gebakken ei. Rond een uur of 10 gingen we echt weg. Veel gelopen want er waren nog maar 4 ziplines die we zouden nemen. Wel een paar hele kicke en ook over de rivier. We moesten erg veel bergaf wat gek genoeg zwaarder was dan berg op. De paden waren ook door de vele regen erg modderig en glibberig. Toen we de jungle uitkwamen stopten we bij een hutje waar we hebben geluncht. Wederom hetzelfde als vanochtend en gisteren maar er was nu ook een bakje met rundvlees en bagettes. Hier hebben we een half uurtje gepauzeerd wat ook wel nodig was want onze benen waren helemaal aan het trillen! We moesten minimaal nog 10min lopen want volgens onze gids: 'sometimes car comes sometimes not'. Dit lag er dus aan of het pad te modderig was en hoe ver de chauffeur kon komen. In het ergste geval kan het zijn dat je 8uur moet lopen! Gelukkig stond hij er wel en kregen we nog een bijrijderscursus off road rijden. Het verbaasde ons echt dat hij de auto zo ver heeft gekregen en vroegen ons af hoe erg het dan niet moet zijn wil hij er niet kunnen komen. Maar na een uur hobbelen kwamen we weer op asfalt (aaah) en waren we een half uur later weer in Hauy Xai. We hadden besloten om niet naar hetzelfde guest te gaan en zijn nu maar naar Bap guesthouse gegaan waar we meteen de slowboat konden boeken.