Dag 5 Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu Dag 5 Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Kristelle & Jake - WaarBenJij.nu

Dag 5 Ayutthaya

Door: jake en kris

Blijf op de hoogte en volg Kristelle & Jake

05 September 2011 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag lekker 'uitgeslapen' dus Kris was al om 7 uur wakker en Jake half 8. Na het douchen ontbeten bij ons guesthouse. Jake toast met roerbakei, bacon en worst. Kris Thai fried rice with chicken. Als drinken een verse mango shake en een kiwi aardbei shake beide met yoghurt. Na het ontbijt onze spullen gepakt. Deze kunnen we vandaag hier laten, we gaan vanavond al weer door naar Chiang Mai. Naar het station gelopen om kaartjes te halen voor de trein. 1600b (€40) voor de slaaptrein, om 9uur vanavond vertrekken. We hebben twee fietsen gehuurt om vandaag lekker door Ayutthaya te crossen. Fietsen waren maatje Thai dus Jake de gorilla op een kinderfiets. Het duurde ook even voordat ze klaar waren eerst moesten de banden opgepompt worden. Na 10min waren we eindelijk op weg. In de planet stond een mooie route langs de leukste wats (tempels). Maar we zaten nog aan de andere kant van de rivier dus moesten eerst de brug over. Naar de dichtsbijzijnde brug gefietst wat een beetje leek op een snelweg. Verkeersregels hebben ze hier toch niet!? Via de oprit de brug opgegaan waar we aan de andere kant met een nog grote weg samenkwamen waarbij wij natuurlijk rechts zaten middenin het snelle deel. Het was even lastig maar uiteindelijk zijn toch links terecht gekomen. De route leidde ons langs mooie tempels welke door de bezetting van Burma bijna allemaal zijn geplunderd en platgebrand. Zelfs zo waren de meeste tempels nog heel mooi kan je nagaan hoe deze zouden zijn als ze nog in volle glorie waren.
Van de regen van gisterenavond was trouwens vandaag helemaal niks te merken, het was strak blauw, 37g en dus een verschroeiende zon. Veel ingesmeerd maar alsnong een beetje verbrand. Na de tempels zijn we gaan lunchen bij Tony's Place. Kris een Thom Kha Kai (spicy chicken cocunut soup) en Jake een bacon cheese burger. We kregen net ons eten toen ik ineens 'Jake!' hoorde het duurde even voordat Jake het doorhad dat hij geroepen werd maar naast ons zat Laurens den Otter, oud klasgenootje van Jake van de bovenbouw van de Vrije School. Ze hebben elkaar al 9 jaar niet gezien of gesproken en nu komen we elkaar toevallig tegen in Thailand echt bizar! Hij was samen met zijn vriendin Caroline. We hebben samen gezellig geluncht, zij gaan morgen naar Chiang Mai dus daar gaan we weer meeten, misschien samen een trekking doen. Na de lunch lekker een Thaise massage 'ondergaan' Was super lekker (soms ook pijnlijk) en vooral heel leuk, de masseuse van Jake had het erg zwaar ;-). Er werd flink wat afgegicheld met zijn vieren. Waar er bij Kris een stukje met de handen werd gemasseerd moest het bij Jake met de ellebogen of ging ze zelf op hem staan! Na de massage was het al donker geworden en begon het net te regenen. Het regent hier natuurlijk ook niet een beetje en 'met bakken uit de lucht' is ook een understatement. Maar de trein ging over 2 uur, we 'moesten' dus terug naar ons guesthouse. Hup regenhoes over de rugzakken, poncho aan en gaan! We zijn niet van suiker ofwel!?
Het was lekker afgekoeld en de regen was lekker warm, we bleven aardig droog maar we kregen wel een lekker warm voetenbadje! We moesten nu natuurlijk weer de brug over, dit betekende dat we tegen de stroming in moesten fietsen want het was gewoon een rivier zoveel water stroomde er van de brug af. Eenmaal bij het guesthouse konden we wéér een warme douche pakken en droge kleren aantrekken. Nog even gegeten daar. De soep van vanmiddag (Thom Kha Kai) was erg in de smaak gevallen bij Kris dus heeft ze die nog een keer genomen, Jake fried rice with chicken. Na het eten nog even gechilled voordat we naar het station zijn gelopen, het regende niet meer zo hard maar wel de regenzakken en een paraplu gebruikt. De trein was zoals gebruikelijk hier weer te laat (24min) maar echt heel chill 2e klas met airco. Het zijn cabines met 2 stapelbedden, Kris slaapt boven en Jake beneden zodat hij zijn benen naar buiten kan steken :-D Nog ff gechilled voordat we gingen slapen, morgen om half 8 ontbijt op bed.

• 05 September 2011 - 09:06

Linda Dane:

jaaaaaaaaaaaaa ik wil ook chillen ;-)
    leuke verslagen schrijven jullie, en grappig dat Jake een oud klasgenoot ontmoet.

geniet en chill!

• 05 September 2011 - 11:15

Yvette:

Haha, jullie gaan als een trein!